hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Myalgisk Encefalomyelit… Svårt att uttala? Testa att leva med det! 💙

Det är inte alldeles enkelt att uttala namnet på denna svåra, neurologiska sjukdom. Men det är ändå ingenting jämfört med hur otroligt SVÅRT det är att leva med denna kroniska sjukdom som helt saknar botemedel och behandling. 💙
 
ME finns i flera olika svårighetsgrader. Vissa kan arbeta och leva ett hyfsat normalt liv medan andra är sängliggande dygnet runt och måste kämpa för att bara få i sig mat och vatten och luft. 💙
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Vi får aldrig sluta upplysa om våra dolda sjukdomar.
Jag lånar texter från dig, skriver förstås var de kommer ifrån.
Du har många bra upplysande texter.
Vi får bara inte ge upp.
Varm kram min kära ME-d kämpe.🤗❤️🐶❤️🐶🥰💙💙💙💜💜I-M

Svar: Tack så mycket, finaste Ing-Marie! ❤️❤️❤️
Nej, vi får aldrig ge upp och det kommer vi inte heller att göra, eller hur! Vi har våra fina familjer och vi har varandra och tillsammans är vi starka. ❤️❤️❤️❤️❤️
Många stora kramar ❤️❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson