hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Dagen D. D som i Dusch!

Japp, då var det dags att duscha igen. Energin finns inte alls, men behovet finns. De senaste dagarna har febern varit helt olidlig så jag har vad som känns som ett torkat lager svett över hela kroppen. Det är alltså dags för en dusch.

Jag ligger platt som en pannkaka och samlar energi inför det som komma skall. När mamma har kommit in från arbetet i trädgården är det dags att hoppa, eller halta, in i duschen. Jag ser fram emot att få härligt, fint och nytvättat hår. Just nu är håret fett och smutsigt och ser helt förfärligt ut.

Men jag orkar inte skämmas eller bry mig allt för mycket om hur jag ser ut nu för tiden. Så mycket energi har jag inte att lägga på så onödiga, icke livsnödvändiga ting som hårtvättar när jag inte ens har energi tillräckligt att lägga på att få i mig mat, dryck och mediciner. Sånt som är helt livsnödvändigt. Jag har tvingats prioritera helt enkelt.

Tiden då mitt hår var långt och vackert och tvättades varannan dag är ett minne blott. Men som sagt, det finns viktigare saker än nytvättat hår! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Jag håller med dig, som vanligt.
Hårtvätt är det absolut värsta dagarna.
Väntar in i det längsta med det.
Jag har tur som inte har ett hår som ser fett och smutsigt ut.
Men svetten gör att det ligger klibbat kring huvudet till sist.
Det känns verkligen inte fräsch att ligga med feber, svett och allt annat dag ut och dag in.
Hoppas att det går så bra som möjligt med din mammas hjälp.
Stor varm kram min kära fina hjärtevän.❤️🐶❤️🐶❤️💏😘🫶🐘❤️💙💙💙I-M

Svar: ❤️❤️❤️
Hanna Andersson