hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Trots att allt jag gör är att vila…

...måste jag alltid, alltid annars fortsätta att göra just det. Vila ännu lite till. ALLTID. Som svårt ME-sjuk kan man INTE vila för mycket. Det går inte. Aldrig. 

Och det värsta att man ändå aldrig blir pigg, eller ens mindre trött eller mindre utmattad, hur mycket man än vilar och/eller sover. Det är otroligt frustrerande och riktigt, riktigt jobbigt. 

Älskade lille Trisse vilar han också! Skillnaden på honom och mig (och alla andra svårt/mycket svår ME-sjuka) är att han är väldigt pigg och väldigt aktiv mellan varven. Det är dessvärre inte jag. 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Ibland är utmattningen och tröttheten så stor att jag orkar inte ens ligga. Är alltför slut i kroppen, men har inget val.
Som du skriver är det fruktansvärt frustrerande. Vi får fortsätta vår kamp tillsammans. Min finaste käraste vän.❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘💙💙💙I-M

Svar: Ja, precis så är det för mig. Vi känner sådan otroligt, olidlig utmattning att vi inte ens orkar vila! Vi orkar mycket knappt ens existera! Ja, vi fortsätter kämpa vidare tillsammans! Tillsammans är vi starka!
Massa kramar och all kärlek till dig <333 <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Känner precis samma. Avundas alla som kan känna sig utvilade någon gång. Har även fått höra att jag vilar för mycket och att det förrvärrar det är såååå frustrerande jag har ju inget val . Det är som du säger man kan inte vila för mycket

Svar: Jag avundas också människor som sover länge och väl. Jag önskar att jag också kunde sova så och jag inte bara vill sova, jag BEHÖVER sömnen desperat! Allt jag vill är att sova, men vad hjälper det?! Jag kan inte sova ett dugg bättre för det!
Ändå är jag avundsjuk. Men till vilken nytta är jag det?! Det hjälper ingenting.
Nej, precis. Vi med ME kan inte vila för mycket. Det bara är så.
Hanna Andersson