hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Igår var det en undersökning och imorgon är det dags för nästa undersökning…

...och undersökningen som är imorgon ska genomföras under sövning/narkos.
 
Här händer det saker! I måndags ringde de till mig från Sahlgrenska och sa att jag har en tid på onsdag (alltså igår) för att göra en viktig undersökning som behöver göras innan den nya operationen. 

Så, för att göra en lång historia kort, åkte mamma och jag iväg till Sahlgrenska igår morse och jag tvingades gå igenom en undersökning på fyra timmar. 

Undersökningen igår krävde en PVK och efter mycket om och men (och ett plågsamt misslyckat stick) lyckades en narkossköterska sätta en PVK. 

Förutom att den användes igår är förhoppningen att den även ska hålla till att användas imorgon, då jag ska sövas och därför behöver en infart, en PVK. 
 
Så det är bara att hålla tummar och tår att PVK:n håller till att användas imorgon. Min fantastiska sjuksköterska till mamma gör det hon kan för att ta hand om PVK:n och öka chanserna att den går att använda imorgon. TACK så mycket för det, älskade mamma! 

Undersökningen igår var väldigt, väldigt påfrestande och den påverkade min kropp och all värk och smärta väldigt negativt så jag har precis HUR ONT SOM HELST nu och hade även hela dagen igår och hela natten. 

Idag är det fullständig vila som gäller innan det är dags för nya undersökningen, som ju ska genomföras under sövning, imorgon. 
 
Man hade ju kunnat tänka sig, och även hoppats, att de kunde passa på och göra den nya operationen på samma gång- när jag väl är sövd imorgon. 

Men nej! Det kan de inte, tyvärr! Och på ett sätt förstår jag det. Men det gör mig frustrerad. Jag vill inte behöva sövas en gång till. Men men. Nu är det som det är. 

Här har vi en bild som mamma tog på mig igår när jag låg på den fullkomligt horribelt obekväma britsen och togs bilder på med Gammakameran. 

Och här har vi en annan bild mamma tog. På min vänstra handled har jag ett plåster efter det misslyckade sticket. Och på höger handled sitter PVK:n.
 
Ni som vill får väldigt gärna hålla tummarna för att PVK:n som sattes igår håller till och går att använda imorgon. Det skulle verkligen underlätta för mig om jag slapp bli stucken ännu en gång! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Tänker så mycket på dig och hur det ska gå på fredag. Att du var tvungen att åka en extra gång kändes hårt. Självklart håller jag alla tummar och tår för att allt ska gå bra för dig. Är med dig i mina tankar hela fredagen. Hoppas att du kan vila så mycket som möjligt idag. Önskar dig all lycka till. Jag är med dig min hjärtevän.❤️❤️❤️🐶❤️❤️😘💙💙💙I-M

2 Susanne
skriven :

Kära hjärtat vad du måste gå igenom hela tiden! Hoppas allt går bra!!! Massa styrkekramar och helande sänder jag till dig <333

3 Anonym
skriven :

Jag är med dig hela dagen idag fredag. Du finns i mitt hjärta. Älsksrcdig❤️❤️❤️💙💙💙I-M