hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Operationen närmar sig med stormsteg…! 😔🤕

Idag är det fredag och det betyder att det inte är många dagar kvar tills det är dags att opereras! 
 
Operationen är på måndag och för var dag som operationen närmar sig ökar min ångest kraftigt. Jag brukar inte känna sådan här svår ångest inför operationer.
 
Inte ens inför riktigt långa och stora operationer har jag känt sådan ångest som jag gör nu och den operation jag ska göra på måndag är inte ens varken lång eller stor.
 
En sak som är annorlunda nu inför denna operation jämfört med alla mina tidigare operationer är att jag ju förlorat en mycket nära vän till mig för en kort tid sedan.

Och för att göra det hela ännu värre tillbringade min älskade vän sin sista stund i livet på just operationsbordet innan hon blev sövd och sedan aldrig mer vaknade upp igen. 

Det känns så otroligt jobbigt för mig. Jag får nästan panik av att bara tänka på situationen då jag ska ligga där på operationsbordet minuterna innan jag blir sövd. 

Det känns hemskt jobbigt helt enkelt och min ångest inför denna operation är väldigt hög. 

Mamma och jag försöker tillsammans lugna mig genom att visualisera allting. Vi försöker tillsammans visualisera när jag vaknar på uppvaket och mamma är där bredvid mig och hon säger till mig att "allting har gått bra och nu är det över". 

Det hjälper att visualisera, åtminstone för stunden, och jag är så otroligt tacksam att mamma kommer finnas med mig under operationsdagen, så mycket hon bara kan och får. Och tur är väl det, för jag klarar inte måndagen utan henne. 

Min älskade lille Trisse pojk! Här på bilden ligger han och sover på mina fötter i vår säng, inne i vårt rum. Visst är han otroligt söt?! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Så otroligt jobbigt för dig. Förstår bättre varför du har sån ångest nu. Tänk om jag kunde vara med dig och hålla din hand och säga Allt kommer bli bra. Men du finns i mina tankar och mitt hjärta hela vägen, sekund för sekund. Tänk på det så möts vi i våra tankar. Det är inte mycket jag kan säga för att du ska kunna bli lugn. Önskar att jag kunde det. Älskar dig hjärtat, och du kommer skriva här på bloggen hur allt har gått för dig, när du orkar . Varm styrkekram 🤗❤️🐶🐾❤️🐘❤️🦋❤️💙💙I-M

Svar: Ja, det är otroligt jobbigt. Ja, tänk om du hade kunnat det! Det hade känts så bra. Men det känns också väldigt bra att ha dig som nära vän.
Även om vi inte bor bredvid varandra är vi väldigt, väldigt nära varandra ändå.
Vi möts definitivt i våra tankar, dagligen skulle jag säga! Och vi finns alltid i varandras hjärtan.
Ja, jag kommer absolut att uppdatera hur allt gått så snart jag kan!
Jag älskar dig, Ing-Marie! <333 <333 Varma kramar och kärlek <333 <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Jag har precis skrivit till min svärdotter. Hon håller på med mycket energier, yoga och olika alternativa behandlingar. Jag berättade om vår närvaro som vi kände just i kyrkan vid begravningen. Hon bekräftade bådas vår känsla att vi satt där och höll varandra i handen. Jag är inte helt inne på såna vägar. Men det blev så starkt med hur jag kände och när jag läste dina tankar på samma stund. Så visst har vi varandra väldigt nära och i våra hjärtan. Det vårdar jag väldigt ömt och kärleksfullt.Älskar dig❤️❤️👩‍❤️‍💋‍👩❤️❤️🫶

Svar: Åh så fint! Jag är inte heller särskilt inne på sådana vägar men jag kan ändå tycka att det är häftigt och fascinerande med vissa saker. Som till exempel att du och jag så tydligt kände att vi höll varandras händer och fanns för varandra under C`s begravning. Det är fint. Ja, vi är väldigt nära, det har du helt rätt i och det är något vi vårdar och har kärleksfullt i våra hjärtan!
Jag älskar dig också, finaste Ing-Marie! <333 <333
Hanna Andersson

3 Anonym
skriven :

❤️❤️❤️👩‍❤️‍💋‍👩❤️❤️❤️I-M

Svar: <333 <333
Hanna Andersson