hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Pappa hjälper mig med allt möjligt!

Han hjälper mig till och med att måla naglarna! Jag har alltid tyckt om att ha mina naglar målade, både tånaglarna och fingernaglarna.
 
När jag gick i högstadiet och på gymnasiet hade jag alltid mina naglar målade med olika färger. Vanligtvis var det blått (såklart!), svart eller silver. 

Jag önskar att jag alltid kunde ha mina naglar målade och fixade nu också. Men det går inte. Jag orkar helt enkelt inte lägga ner den orken och energin som det faktiskt tar att fixa och måla naglarna så det blir snyggt och prydligt. 

Jag har inte haft mina naglar målade mer än några enstaka tillfällen de senaste fem-sex åren och då jag haft nagellack har det varit Lina eller pappa som målat. 
 
Igår eftermiddag/kväll klippte mamma mina fingernaglar. De var väldigt långa och det var dags, det behövdes. Efter det frågade jag pappa om han ville måla mina naglar, allihop, och det ville han. 

Pappa har inte målat med nagellack särskilt många gånger i  sitt liv. Men trots det är han väldigt duktig och gör det superbra! Jag är väldigt glad och nöjd med mina naglar och det känns också väldigt bra att återigen ha nagellack och färg på mina naglar! 

 
Titta så tjusigt det blev! Och att det blev just blått nagellack är knappast någon överraskning kan jag tänka mig! Men blått är en så otroligt fin färg och den passar överallt och i alla sammang, inklusive som nagellack! 💙
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Oh så fina naglar du fick. Och jättefin färg. Precis som du hade jag alltid långa målade naglar. Nu har det blivit mer sällan. Målade till speciella dagar förr, men orkar inte det heller nu. Så synd för det muntrar upp så mycket med fina målade naglar. Du har verkligen en fantastisk pappa. Nu får du njuta av att vara så fin.❤️💅❤️🐶❤️🥰👩‍❤️‍💋‍👩❤️💙💙💙I-M

2 sandra ledin
skriven :

Va snäll och duktig din pappa är. Blev jätte snyggt. Håller med om att blått passar till allt. Det är så skön färg som finns i så många snygga varianter.

Ha en jätte fin kväll!!!