hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Idag är det dags för andra omgången kortisoninjektioner i käkarna!

Det känns väldigt nervöst på grund av själva injektionerna, en i varje käkled. Det känns också helt otroligt tufft och jag vet inte riktigt hur jag ens ska klara av det! 

Bara att resa mig ur sängen, ta på mig något mer representabelt än ett nattlinne. Få på mig strumpor och skor. Visserligen kommer pappa hjälpa mig med allt detta, att få på både kläder, jacka och skor. Men ändå! Det tar otroligt mycket ork och energi av mig redan där och då sitter vi ännu inte ens i bilen på väg till Bettfysiologen. 

Jag hoppas så innerst innerligt att det går bra att få dessa injektioner och jag hoppas lika mycket, om inte ännu mer, att kortisonet ska göra nytta och ta bort den svåra inflammationen i käkarna och på så vis också ta bort, eller åtminstone minska, den svåra smärta jag har i båda käklederna! 

Ni får hemskt gärna önska mig lycka till samt hålla tummarna för mig idag! Det behövs, det kan jag lova! TACK! ❤️❤️❤️ 

Innan jag avslutar detta inlägg vill jag bara berätta att min fina, älskade farmor skulle fyllt 87 år idag, dagen efter min mormor fyllde år! Stort grattis på födelsedagen, finaste och högt älskade farmor! Som vi saknar dig och farfar! ❤️❤️❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

Hej, Lycka till idag❣️❣️❣️
Hoppas det går så bra som det bara kan. Läser dina inlägg varje dag men har aldrig skrivit nåt. Men jag fattar inte hur du orkar kämpa så motv alla sjukdomar. Du är helt grym o fantastisk❤️❤️❤️
Jag har crohns och ledbesvär och tycker det är jobbigt nog, men det är ju en piss i havet jämfört med dig.
All kärlek till dig och håller tummarna för dig idag💕💕💕

Svar: Hej! Tack så mycket! <3 Själva besöket gick faktiskt hyfsat okej/bra och det är jag väldigt tacksam för. Åh så glad jag blir av att läsa att du läser inläggen här varje dag och din kommentar är verkligen så otroligt fin! Så fint du skriver om mig! Stort tack för det. <333
Det är klart att du också har det jobbigt, det förstår jag!
All kärlek tillbaka till dig och stort tack för att du läser och för att du kommenterade så fint och tack också för att du höll tummarna för mig. Stort tack för det! <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Självklart önskar jag dig ett Stort Lycka Till idag. Hoppas verkligen att det hjälper den här gången. Så bra du beskriver hur det är att bara göra sig i ordning för att komma iväg på läkarbesök. All energi har redan gått åt och det finns ingen kvar när man väl kommer fram. Så bra att din pappa följer med dig. Jag har också hjälp av Christer vid besök. Men det blir inte ofta jag träffar någon läkare nu för tiden. Jag tänker på dig och håller mina tummar för att det ska gå så bra som möjligt. Kram min stora kämpe och hjälte.❤️❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘❤️🐶❤️🌷💞🌷💕🌷💞🌷💕🌷I-M

Svar: Tack så mycket, älskade du! <3 Ja, det hoppas verkligen jag med. Tack. Vi har tur som har våra anhöriga som följer med oss. Annars hade det inte alls gått.
Jag tänker på dig också, finaste Ing-Marie! <333 Tack så mycket, finaste du! <333 <333
Hanna Andersson

3 SE
skriven :

Höll tummarna hela dagen och hoppas det gick bra! Har själv artros i käkarna och vågar inte gå till tandläkare pga smärtan....kan ju inte gapa heller. Hur gick det för dig och kan du gå till tandläkare när du har det så här? Kramar !

Svar: Åh vad snäll du är! Det var väldigt fint gjort av dig, tack så mycket för det! Nej, jag kan typ inte gapa jag heller och jag har så jäkla ont i käkarna (käkleder och käkmuskler) hela tiden. Det är verkligen inte roligt.
Nej, jag går inte till tandläkaren mer än otroligt sällan.
Kram <3
Hanna Andersson