hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Gräs(l)igt är vad det är…!

Trisse fäller inte päls, vilket hela familj är väldigt glada för och det var en av anledningarna till att vi valde att skaffa just en dvärgschnauzer.  
 
Men bara för att inte fäller betyder inte det att han inte "lämnar saker efter sig" eller att han inte skräpar ner. För är det någonting han gör just nu, förutom att vara sitt helt underbara jag, är det att skräpa ner! 

Sedan en-två veckor tillbaka, drar han in kopiösa mängder med gräs! Skräp drar han alltid in. Grus, sand, löv, små pinnar som fastnar i benhåren och/eller mustaschen. Men just gräs är utan tvekan det han drar in mest av just nu.
 
Och det är inte lite gräs han drar med sig in. Det ligger gräs på golven i hela huset och det ligger gräs på alla olika ställen han ligger och vilar på- och det är många ställen! 
 
Igår morse låg Trisse och vilade i soffan (tillsammans med mig) efter att han varit ute på morgonpromenad med sin morfar. Efter en stund flyttade han på sig och la sig på en annan plats i soffan och jag blev helt chockad när jag tittade på platsen i soffan där Trisse precis legat.
 
Det var så mycket gräs där att jag var tvungen att fotografera det hela. Dessvärre hade jag plockat bort en bra hög med gräs från soffan som jag lagt på bordet innan jag kom på att jag måste ta en bild. Men det var ändå mycket gräs kvar i soffan när jag tog en bild trots det.
 
 
Ja... Vad ska man säga?! Gräsligt är vad det är! Men men. Vi har hellre en liten hund som drar in gräs, grus, sand, löv och pinnar och annat skräp in i huset än en liten hund som fäller päls som hamnar precis överallt i hela huset.  
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

😂Det måste ju synas att han finns där och var han varit. Inte svårt att spåra honom😅Förstår att det blir extra jobb med allt som dras in.
Tusen tack för videon du tog dig ork att skicka. Det var absolut det sötaste jag sett. Vi tittade om och om igen på den. Den lilla ville ju följa med i bilen😅.Vilken tur att de hann ta kort och filma dem. Tack för att du delade med dig. Det gjorde min dag. Hoppas att du kan ha en dag.Varmaste kramar min kära vän❤️❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩🥰😘💙💙I-M

2 Anonym
skriven :

Hahaha😂 Känner igen det där alltför väl, jag bor med 7 hundar och då får man helt enkelt välja: antingen ett välstädat hem eller hundarna?! Om man inte vill städa ihjäl sig så får man "stå ut" & låta hundarnas villkorslösa kärlek ta plats istället❤️
Jag sopar ihop det värsta varje kväll, men ett rent och "cleant" hem är bara att glömma...🥰😅
Är man rädd för hundhår och gräs/småsten/löv etc så ska man inte hälsa på oss, för hundarna bor här och det gör inte ev gäster...😘 Själv väljer jag hundarna alla dagar i veckan❤️❤️❤️
Det är varken svårare eller enklare än så!
Kramar till dig och din skäggige lille kille🤗