hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Sent igår kväll fick vi besök av Älgfamiljen! 💙

Klockan var strax efter elva när Trisse och jag låg i sängen och skulle sova. Jag hade precis lagt bort min telefon och skulle släcka en liten läslampa som var tänd när jag plötsligt såg att något/någon som rörde sig på gräsmattan utanför vårt fönster. 

Jag tittade ut genom fönstret lite mer ordentligt och då såg jag ett antal långa smala ben som rörde sig förbi vårt hus. Jag tog mig upp ur sängen så fort jag kunde och tog mig bort till mamma och pappa som låg i bäddsoffan i vardagsrummet. 
 
De kom snabbt på fötter så vi gick ut på vår inglasade altan alla tre för att se om vi kunde få syn på älgarna. Och det fick vi. Hela Älgfamiljen, bestående av Mamma Älg och hennes tvillingar. Det är svårt att avgöra hur gamla tvillingarna är men de är i alla fall såpass små att de följer med sin mamma. 
 
Både pappa och jag tog kort på älgarna med våra mobiltelefoner men jag är rädd att bilderna inte blev så bra. Oavsett tänker jag visa något/några kort för er, mina kära läsare, nu så att ni också får se hur otroligt fina, vackra älgarna är!
 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Vilken rolig upplevelse för er. Det rör sig mycket djur omkring er. Speciellt med tvillingbarn💞Så roligt att du kunde ta dig upp och se dem.💞💕🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩❤️😘I-M