hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag saknar verkligen att jämt ha målade naglar! 💙

Jag saknar att ha målade naglar hela tiden, som jag hade förr under skoltiden samt något/några år efter det. 
 
På den tiden hade jag alltid mina naglar målade med svart nagellack. Och då tog jag bort det gamla och målade nytt så fort det gick minsta flisan på nagellacket.

De gånger jag har nagellack nu för tiden, vilket är om antingen Lina eller pappa är snälla och målar mina naglar, väljer jag oftast någon ljus färg på nagellacket.
 
Detta så att det inte syns lika tydligt om det gått flisor ur lacket. Det gäller att vara smart och tänka långsiktig nu för tiden! 
 
Jag tycker verkligen om att ha nagellack lika mycket nu föt tiden som jag gjorde förr när jag hade det hela tiden. Jag känner mig lite fin när jag har naglade naglar. Och det känns lite lyxigt på något sätt. 
 
Mamma klipper alla mina naglar med jämna mellanrum, alla 40 stycken! Hon har verkligen att göra, stackarn! Så när hon gjort det nästa gång ska jag faktiskt ta och be Lina eller pappa, beroende på vem som är hemma och/eller ledig att måla mina naglar! 

Här nedan kommer några exempel på hur mina naglar sett ut med olika lack på! 


 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Tänk så mycket fina målade naglar betyder. Precis som du har jag alltid haft målade långa naglar. Men nu går de av så fort det vuxit upp lite. Någon gång kan jag måla dem i ljus färg av samma anledning som du. Förr målade jag om en gång i veckan. Så fina röda naglar, och de silvriga är väldigt fina. Älskar din ring💍. Älskar smycken också. Har lite på mig fortfarande. Men naglarna är inte roliga längre. Njut av ditt fantastiska hår och vackra naglar. Du är Så fin mitt hjärta❤️💍💅❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘I-M

Svar: Ja, att ha fina, långa och starka naglar betyder mycket för mig. Nej, men så tråkigt! Tack, jag tycker också om den. Stenen är en kubisk cirkonia (CZ), en sten som liknar en diamant men som är mycket billigare. Kubisk cirkonia är syntetisk sten som tillverkas i laboratorium och ska inte förväxlas med zirkon som är en naturlig ädelsten.
Jag älskar ringar och har ett stort intresse av ädelstenar. Jag älskar smycken!
Så himla tråkigt för dig att dina naglar är så sköra att de går av så fort de vuxit upp lite. Men men. Det finns ju mycket värre saker som du och jag tvingas kämpa med och överleva.
Tack, älskade du! Du är så fin du med, min vackra filmstjärna! <333 <333
Hanna Andersson

2 sandra ledin
skriven :

Va snyggt du matchar med ringarna också.
Hur lyckas man få så långa naglar? Mina går alltid sönder när de börjar att få lite längd.

Hoppas att du får en fin kväll!

Svar: Tack så mycket, Sandra! <3 Ja du! Det är en bra fråga! Jag gör ingenting aktivt med mina naglar. Utan de växer och växer och de är stenhårda och av bra kvalitet och spricker eller går i regel inte sönder så länge jag inte t ex stöter i nageln i något eller så. Och när naglarna blir för långa klipper mamma av dem en bit och så börjar det om.

Jag önskar verkligen att jag hade tips och trixs att dela med mig av till dig, tro mig. Men jag har inte det, tyvärr!
Tack så mycket, fina du! Stor kram till dig fina Sandra
Hanna Andersson