hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Grattis på namnsdagen min älskade syster! ❤️

Idag är det de som heter Maria som har namnsda! Det betyder att bland annat min kära syster, vår granne och min och Linas äldsta kusin har namnsdag idag! Grattis till er! ❤️ 

Vi andra i familjen har med båda våra namn i namnsdagskalendern, men Lina har enbart med sitt ena namn. Andranamnet.
 
Därför har vi alltid sett till att försöka fira henne och hennes fina andranamn lite extra. Det var framförallt viktigt för henne när vi var små.
 
Vi som familj har aldrig firat namnsdagar med presenter och tårta eller så. Nej vi har bara sagt Grattis på namnsdagen och ställt fram en liten söt flaggstång med svenka flagggan samt att vi har försökt att uppmärksamma den som har namnsdag lite extra just den dagen. 

Så det är min tanke med att skriva detta inlägg och berätta för er, mina kära läsare, att min älskade syster har namnsdag idag. Att uppmärksamma henne lite extra! 

Och vem vet, kanske blir hon gratulerad av någon snäll själ här inne under dagen? Det återstår att se! 

Grattis på namnsdagen, min älskade, finaste, helt underbara och fantastiska syster, Lina Maria! ❤️❤️❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

GRATTIS Lina Maria på din namnsdag🥳.Och GRATTIS Hanna på Maria dagen🥳. Jag har själv aldrig haft någon namnsdag. Vårat släktnamn lång tillbaks är Sofia. Men min mamma tyckte inte om det namnet, så jag är en i en lång rad på hennes sida som inte har det namnet. Min farmor gratulerade mig på Maria dagen för att jag skulle få någon dag. Nu har jag ingen koll på namnsdagar efter att de bytts ut i almenackan. Men visst är det lite festligt att fira och komma ihåg den dagen lite extra. På C:s sida har vi också ett släktnamn som går långt tillbaks. Det var lite pinsamt när jag kom ihåg min svärfar och son, men glömde C. Men han har aldrig brytt sig om sånt. När min mormor levde träffades nästan hela släkten hos dem och var ute på deras stora tomt och firade. Så roligt att ha en anledning att träffas. Nu är tyvärr alla borta. Men jag gratulerar mamma och de andra på deras namnsdag.Jag älskar att hitta på något att fira. Det behöver inte vara stort, bara att jag uppmärksammar olika dagar. Nu när jag inte kan ordna något själv blir det inte så mycket. Ett litet PS om det jag berättade om min pappa. Han hann ju träffa sina första två barnbarns barn också. Det var en riktigt stor lycka. Ha en fin Maria dag alla Marior, Hanna,Lina och er mamma.🌷🍃🌷🍃🌷🍃🎉🎉🎉I-M

Svar: Lina hälsar tack för grattishälsningen! Så tråkigt att inte ha någon namnsdag. Å så fint att nu har Sofia som släktnamn. Linas flickvän heter Sofia, jag tycker det är ett väldigt fint namn. Jag har inte heller så bra koll på vilka namn som är med i almanackan och vilka som har bytts ut de senaste åren, har bara koll på våra namn i familjen. Det är inte lätt att komma ihåg allt, så tänk inte på det. Tur att C inte bryr sig. Min familj får också ha överseende med att jag glömmer mycket saker. Tack så mycket. Kramar till dig älskade och finaste I-M <333<333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Stort Grattis på namnsdagen till Lina Maria idag 🎊💐
Hoppas ni alla har en fin söndag!
Kram Helene K 🤗💞

Svar: Lina hälsa tack så mycket för det! Kram <3
Hanna Andersson