hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Tillbaka i huset i stan efter fyra nätter ute på landet i sommarstugan!

Nu är vi tillbaka i huset i stan efter fyra nätter ute på landet i vår fina, lilla sommaestuga! Vi har haft det jättebra där ute i stugan.
 
Jag har varit uppe från sängen och umgåtts med familjen mer än jag brukar vilket har känts mysigt och bra för stunden men sedan har det såklart straffat sig otroligt hårt efteråt och på nätterna. Så det har varit väldigt tufft också. 

Trisse har trivts utmärkt där ute på landet och han har träffat sina älskade tjejer, våra bonushundar Tyra och Tjorven. Jag träffade dem jag också, en gång, när de var utanför vår stuga. Det är jag otroligt glad för. Jag behövde verkligen det.
 
Att bli pussad över hela ansiktet av lilla Tjorven och försiktigt på kinden av Tyra kändes så bra och det gav mig energi som jag verkligen behövde för att stå ut och klara av Påskhelgen där ute i stugan. 
 
Nu är vi då hemma igen och jag känner redan av kraschen, PEM:en. Så nu blir det åter vila, vila och ännu mer vila som alltid annars. 

Hoppas, hoppas denna krasch inte blir allt för långvarig och/eller svår! 

Älskade lille Trisse! Som vi älskar dig! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Även om du njuter ute i stugan så är det skönt för dig att komma tillbaks till din sköna säng. Önskar att vi kunde vila oss från utmattningen. Men vi kan ta det lugnare när det är vanliga vardagar. Nu har vi båda fått lite för själen, vi får leva och tänka på det medan vi ligger i våra sängar. Varmaste kramar till dig. Finaste Hanna❤️❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘☀️💛🧡💙💙I-M

Svar: Ja, du har så rätt i det du skriver, älskade Ing-Marie! Ja, tänk om det ändå vore så väl att vi kunde vila oss från utmattningen! Tänk!
Precis, vi får överleva på våra minnen nu och ett tag framöver.
Jag önskar att vi låg bredvid varandra och vilade nu. Jag skulle hålla din hand och krama den med jämna mellanrum. <333
Många stora kramar till dig, älskade du <333 <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Såg att du frågat om vår lilla valp. Det är en salig korsning av tax,collie,finsk spets. Ser nästan ut som en lite räv. Så fina olika bruna och ljusa färger. De har redan fått henne att lyssna på olika kommandon. Hon lyder båda barnen. Jag tror att jag har skickat en bild på henne på ditt messenger. Det var fantastiskt att få se och klappa om henne även om hon var lite osäker. Det går väldigt bra när de åker längre sträckor i bilen. Hon har sele på sig och ligger mellan lillmatte och lillhusse och sover hela resorna. Så roligt att du uppskattar det jag skriver om. Vill ha lite annat att skriva om ibland än våra sjukdomar. De får vi nog av ändå. Kram min älskade fina vän❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘💐I-M

Svar: Åh så härligt för dem att det går så bra. Ja, just det, nu när du säger det minns jag den bilden du skickade på henne. Jag uppskattar verkligen att läsa allt du skriver om, älskade du! Du skriver så bra och jag tycker det känns fint att du delar med dig om saker som du vill att jag ska veta och läsa om.
Jag tänker på dig så ofta och du finns alltid i mitt hjärta, nu och för alltid. Jag älskar dig, finaste Ing-Marie! <333 <333
Hanna Andersson