hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Strax efter lunch bär det av till sommarstugan...

...där mamma, pappa, Trisse och jag kommer vara hela Påsken. Vi fyra åker inte hem förrän efter lunch någon gång på måndag. Lina och Sofia (hennes flickvän/sambo) ska också vara därute några dagar men de kommer inte att sova där då friggeboden inte är iordninggjord ännu. 

Det gick hyfsat bra igår hos min Specialtandläkare, på Bettfys, som gav mig de två kortisoninjektionerna. Det är väldigt mycket tack vare pappa det gick såpass okej/bra som det gjorde. 

Det gjorde riktigt ont att ta båda sprutorna (jag hoppas att jag slipper göra om det ännu en gång) och det har gjort riktigt ont hela natten samt nu på morgonen. Jag har inte kunnat gäspa utan att ögonen vattnats på grund av att det gjort så ONT och det är inte det lättaste att varken prata eller äta. 
 
Pappa, Trisse och jag åker ut till landet efter han kommer hem vid lunchtid. Mamma jobbar till ungefär klockan tre, sedan kommer hon också ut till landet, till vår sommarstuga. Jag hoppas verkligen att hela påskhelge, med starta idag, blir jättemysig för oss allihop! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Låter så mysigt att åka ut till stugan varje påsk. Även om jag vet hur tufft det är för dig. Det blir lite omväxling för dig trots allt. Skönt att det fick så hyfsat med sprutorna. Förstår att det blir några extra jobbiga dagar för dig efteråt. Kanske du kan njuta lite när du hämtat dig från förflyttningen till stugan. Ha en dag min vän❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘🐣🐥🐣🐥🐣I-M

Svar: Ja, det är otroligt mysigt att åka dit! Det är första gången vi åker ut till landet och sover där för denna säsongen. Ja, det är lite omväxling. För mig blir det dock bara ett annat sovrum att ligga och vila i, sömnlös dygn efter dygn. Men det är trevligt ändå. Väldigt tufft bara med själva bilresan. :(
Ha en dag, älskade, finaste du! Jag älskar dig, det vet du <333 <333
Hanna Andersson

2 SE
skriven :

Önskar dig och din fina familj en superhärlig Påsk! Så skönt att injektionerna i dina käkleder gick ganska bra, du är så modig. Vet precis hur jobbigt det är med strulande käkleder, då jag knappt kunnat gapa i ca 7 mån Pga pandemin vill jag inte söka läkare, hoppas på att det ska gå över av sig självt (lite väl optimistiskt tror jag).Från att först bara fått in ett sugrör, kan jag nu iaf tugga lite bättre men har ständig värk i ena halvan av ansiktet. Har fibro men vet inte om det spelar in. Kram och GLAD PÅSK!

Svar: Tack så mycket för det! Ja, det är väldigt skönt att det gick så pass okej/bra som det gick. Tack, det var snällt av dig.
Visst är det jobbigt! Jag kan knappt inte gapa jag heller och käkarna (käklederna och käkmusklerna) gör så otroligt ont. Det är verkligen inte roligt alls.
Ja, det är nog dessvärre lite väl optimistiskt av dig att hoppas att det ska gå över av sig själv, tyvärr!
Jag har ju också fibro, väldigt svår fibro. Det är väldigt svårt att veta vad som påverkar och inte.
Kram <3
Hanna Andersson