hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Idag är det Långfredag, alla i familjen är lediga och...

...vi ska också samlas och umgås hela familjen idag. 

Det har känts lite konstigt, eller ovant rättare sagt, att ha spenderat natten här på landet i vår älskade, lilla sommarstuga.
 
Trisse och jag har legat tätt, tätt intill varandra (som vi alltid gör, både på dagtid och på nätterna) och fina, lille älsklingen har slickat bort tårarna som runnit ner längs mina kinder på grund av de extrema smärtor jag haft hela natten.
 
Vår älskade lille Trisse är helt och hållet underbar! Men det visste vi ju i och för sig redan! 🐶❤️ 

Lite senare idag, vid elva på förmiddagen, får vi förhoppningsvis fikabesök här ute på vid stugan av mormor och morfar och av Lina och Sofia, samt av Sofias morfar och hans särbo.
 
Om alla kommer hit på fika som det är tänkt och planerat kommer allihop att sitta utomhus i friska luften med ordentligt med mellanrum mellan alla ute på vår gräsmatta.
 
Jag kommer i bästa fall kunna stappla ut till dörröppningen för att säga hej till allihop från behörigt avstånd. Men i sämsta fall kommer jag inte ens kunna göra det utan då får de andra hälsa från mig samt ta kort och skicka till mig så jag åtminstone är med på ett litet, litet hörn, inifrån sängen. 

Sedan är det tänkt att Lina och Sofia ska stanna här ute på landet tillsammans med oss andra som har varit här sedan igår. Vi ska äta gott ikväll, pappa ska grilla, och jag hoppas att jag orkar byta ut sängen mot soffan en stund ikväll så jag kan vara med och vara lite social med min älskade familj.
 
Det ska bli så roligt att träffa Lina och Sofia (flickvän/sambo) igen! Det blir ju inte att jag träffar min älskade syster varje dag längre och även om jag är precis hur glad som helst för Linas och Sofias skull att de är tillsammans och så gott som bor ihop så saknar jag såklart Lina.
 
Så jag ser, som sagt, verkligen fram emot att träffa dem senare. Jag hoppas att denna dag, Långfredagen, som det ju är idag, blir så bra som möjligt för oss allihopa. Oavsett om vi är friska eller sjuka. 

Jag vill passa på att säga/skriva TACK till er alla som läser, gillar, kommenterar och på andra sätt stöttar mig och bloggen. STORT TACK till er ALLIHOP! Ni alla, varenda en av er, mina kära läsare, betyder så otroligt mycket för mig! Mycket mer än ni kan tro. Stort, stort TACK! 💙💙💙
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Låter som det blir en trevlig dag hos er. Hoppas verkligen att du orkar vara med en stund utan att krascha totalt. Önskar att jag kunde torka dina tårar. Men du har Trisse hos dig som tur är.🐶.Ha en dag hur den en blir för dig. Älskade Hanna❤️❤️🐶❤️🐥🐣🐥🐣🐣👩‍❤️‍💋‍👩😘I-M

Svar: Vi har haft det trevligt men jag har dessvärre kraschat nu efteråt. :( Tack, finaste du. Du är så otroligt snäll, fin och omtänksam, älskade du! <333
Ha en dag, älskade du! <333 <333
Hanna Andersson