hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det är väldigt viktigt att jag uppmuntras! ❤️

Jag inser att det som står i titeln av dagens inlägg kan låta löjligt. Som att jag är ett femårigt litet barn som behöver uppmuntras. 
 
Löjligt eller ej. Det är verkligen så att jag behöver uppmuntras. Varför är det då så?! Jo, för att jag har ett extremt tufft liv, för att min vardag är otroligt, otroligt svår att ta sig igenom och för att jag lider och plågas något helt fruktansvärt VARENDA vaken minut dygnet runt. 
 
Och vaken är jag! Jajamensan. Här sovs det absolut INTE i onödan, så att säga. Nej, jag har alldeles, alldeles åt helvete för ONT och mår åt skogen för dåligt på alla andra sätt så att sova är så gott som helt omöjligt för mig. Tyvärr! 

För det är så gott som ENDAST då jag sover som både min kropp och framförallt min otroligt trötta, sjuka och inflammerade hjärna får vila och får en möjlighet att återhämta sig. Sen om den gör det eller inte är en helt annan femma. Men det är enbart när jag sover som min hjärna åtminstone får en rimlig chans att återhämta sig. 

Är det fortfarande några frågetecken kvar till varför jag behöver uppmuntran? Trodde väl inte det... 
 
Det är verkligen så att jag behöver uppmuntras och hejas på för jag har det så extremt tufft och jag mår så extremt, extremt dåligt och har så fruktansvärt, vidrigt ONT att jag dagligen har tankar på att avsluta mitt liv. Helt enhelt för att jag inte orkar lida och plågas något så ofattbart svårt längre.  

 
Min älskade, älskade mamma köpte dessa underbart vackra rosor till mig i fredags förra veckan och de står sig fortfarande. De gav mig verkligen uppmuntran, vilket också var meningen, och jag är så glad och tacksam för dessa supervackra rosor. Tack så hemskt mycket, min älskade, fina mamma! ❤️❤️❤️ 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Helt ofattbart att du får lida så mycket. Vet att det finns en del hjälp som du behöver men inte får av någon konstig anledning. Ibland bor man bara på fel ställe i vårat land. Det ska vara samma för alla var vi än bor. Önskar Så att jag kunde göra något för att underlätta och hjälpa dig. Jag lider så med dig när jag vet och läser om hur du har det. Det är inte mänskligt att lida som du gör. Du finns alltid i mina tankar och i mitt hjärta. Du är den som hjälper mig vidare för att orka. Tankarna på att få slippa vakna kommer ofta för mig. Men jag Vill leva, ha ett någorlunda liv även om jag inte blir helt frisk. Vet att du känner samma sak. Till skillnad från dig sover jag, hela dagar ibland. Men mår bara sämre ju mer jag sover. Vi har mycket att kämpa mot, och att kämpa för. Våra nära och kära. Men ibland räcker inte det. Jag kan bli egoistisk och tänka att om jag somnar in och inte vaknat så ser jag inte mina barns sorg och andra som bryr sig om mig. Vi behöver varandra, hur kämpigt det än är har vi inget annat val. Du har den mest kärleksfulla familj som gör allt för dig. Många vänner dom tänker på dig. Jag finns alltid hos dig, även om jag inte är hos dig fysiskt. Kunde jag skulle jag varit hos dig för länge sedan och bara vara hos dig. Du får tänka på det, och lilla Trisse som finns hos dig var du än befinner dig. Min kära, fina finaste älskade vän. Finns det något jag kan göra eller som du vill ha så ordnat jag det till dig så gott jag kan. Ha en dag min underbara vän.❤️❤️❤️❤️❤️🐶❤️❤️❤️❤️🤗🤗🤗🤗💙💙💙🥰🥰😘😘I-M

Svar: Jag känner också att det är ofattbart! Jag stannar upp ibland i tanken där jag ligger i sängen och så väller allt över mig och då känner jag precis så, att detta är INTE klokt. Det är inte klokt att jag har det så här och att jag lider något så extremt. Det får inte vara sant, det får bara inte vara sant. Men det är ju sant. Tyvärr. Jag lider så med dig för att du mår så hemskt dåligt du med. Det är inte lätt när det är svårt.
Du skriver så otroligt klokt och jag tänker och känner exakt som du. Verkligen exakt. Tack så mycket, älskade du, för att du skriver ner det jag själv tänker och känner.
Du finns alltid i mina tankar och alltid och för alltid i mitt hjärta! <333 <333
Hanna Andersson

2 Emilia Sayaka
skriven :

Jag är dödligt svårt sjuk både fysiskt och psykiskt, så jag är som du: Jag har alltid behövt uppmuntran för att kunna gå igenom en sekund till i livet jag är tvungen att leva. Men det är okay, för jag vet att en dag kommer jag att bli lycklig och bra (oavsett om det är i detta liv eller nästa liv)! Kämpa på du också! ^^.

Svar: Det är väldigt tråkigt att läsa detta, Emilia. Att du är lika sjuk som jag. Det är aldrig roligt. Jag förstår det. Det är väldigt viktigt med uppmuntran och stöttning. Det är verkligen det! Inte minst för oss som har så många motgångar, många fler än friska människor har.
Så härligt att du har en så ljus framtidstro! Det gör mig väldigt glad. <3
Tack så mycket för att du läser och för att du kommenterade. Jag hoppas att du vill fortsätta läsa och följa mig i mitt lilla liv med alla sjukdomar, min älskade hund/hundar och familj. <3
Ja, tack! Vi får fortsätta kämpa på båda två! Kram
Hanna Andersson

3 Anonym
skriven :

Styrkekramar till dig du tappra människa 🤗💞/Helene K

Svar: Tack så mycket! Kramar tillbaka till dig, starka kvinna <333 <333
Hanna Andersson

4 Katarina
skriven :

Önskar så att jag kunde hjälpa dig finaste Hanna. Att leva med svår ME är en kamp varje dag, tror man måste ha denna sjukdom för att förstå helvetet vi går igenom. Jag vet ju att du har fler sjukdomar än ME:n så att du har en extremt svår situation förstår jag. Du är otroligt duktig på att skriva och jag beundrar dig med att du, trots ditt mående orkar skriva blogginlägg varje dag. Du sprider så mycket viktig info om både ME och dina övriga sjukdomar. Allt fint du skriver om din älskade Trisse och din fina familj är också så berörande och betydelsefullt💙Jag vill så gärna hoppas och tro att vi snarast möjligt ska kunna få någon lindrande medicin eller behandling mot ME:n. Det är inte lätt att hålla hoppet uppe men vi får försöka fortsätta att hoppas och kämpa tillsammans.
Detta med sömnproblemen delar jag med dig och det vore min högsta önskan att kunna sova mig igenom tuffa dagar och nätter.
Ta hand om dig nu och massor av styrka och kärlek till dig.
Massor av kramar ❤️❤️❤️

Svar: Älskade Katarina. Jag vet att du gör det och jag önskar så att jag kunde hjälpa dig! Ja, det är en oerhörd kamp att "leva" med svår ME.

Åh TACK så hemskt mycket för allt superfint du skriver, Katarina! Jag blir helt rörd och tårögd nu när jag läser detta. Vilka fina ord! TACK så mycket, älskade du. Det där gjorde verkligen gott för mig att läsa, de vackra ord du skrev. Tack för att du lägger lite av din otroligt dyrbara energi på att läsa det jag skriver och skriva så fint till mig. Det betyder otroligt mycket för mig, Katarina! Mer än jag tror att du förstår.

Vi fortsätter kämpa tillsammans.
Fy vad hemskt det är med dessa vidriga sömnproblem och alla sömnlösa nätter. Tänk om vi kunde få sova, både du och jag. Tänk! Vilken dröm!

Massvis med varma, mjuka kramar tillbaka till dig, älskade, finaste du <333 <333
Hanna Andersson

5 Anonym
skriven :

Du är värdefull! ♥️♥️

Svar: Tack så mycket! Det är du också. Mycket värdefull. <333
Hanna Andersson