hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

⭐️ Idag, den 20:e september fyller bloggen 5 år! ⭐️

Japp! Precis så är det! Det var den 20:e september 2015 som jag skapade denna blogg, hannaslillaliv, via blogg.se med adressen "www.hannaslillaliv.blogg.se". Det var också då, den 20:e september, som jag skrev bloggens första inlägg!  

Så här står det längst ner på startsidan när jag går in på min blogg på blogg.se's hemsida. Det är inte illa att jag med denna trötta och virriga ME-hjärnan faktiskt fick ihop det och skrev samt publicerade detta inlägget på exakt rätt dag, på 5-års dagen! Det får jag vara nöjd med! 💙
 
Tänk att jag haft bloggen i hela fem år! Det är knappt så jag kan tro att det är sant! I början hade jag lite mer energi än jag har nu och det betydde att det kom ut fler inlägg här på bloggen!
 
Först tre om dagen, sedan två om dagen och nu ett om dagen. Och jag är otroligt glad och stolt över det faktum att jag får ut ett inlägg varje dag trots att jag är så väldigt svårt kronisk multisjuk. 

På dessa fem år har jag skrivit totalt 3169 stycken inlägg och jag har inte missat en enda dag på fem år, detta tack vare min utmärkta Bloggvikarie Lina som ryckt ut några gånger när jag bara inte har kunnat skriva. Tack så mycket för det, älskade syster!  
 
Det är utan tvekan tack vare er, mina kära läsare, som jag har haft orken och viljan att fortsätta med bloggen! I början hade jag enbart tio stycken läsare om dagen och det var de närmast sörjande som läste. 
 
Men sedan tog det lite fart och sedan lite mer fart och nu har jag några hundra läsare VARJE dag och de gånger jag delar inlägg på Facebook är det inte ovanligt att just det inlägg jag lagt ut blir läst av fler än tusen människor under ett dygn och rekordet är ett inlägg som blev läst över 4000 gånger om det dygn jag la ut inlägget och delade på Facebook.
 
Det är ju helt OTROLIGT! Helt otroligt! Och det är helt tack vare er, mina kära läsare! Enbart tack vare er läsare som jag finner orken och viljan att fortsätta skriva! Och för det vill jag verkligen tacka er från djupet av mitt hjärta! TACK! ❤️❤️❤️ 

Exakt så här har det sett ut ni i fem år när man gått in på bloggen. När jag låg ner i sängen för fem år sedan och skapade bloggen och kom till detta moment då jag skulle välja vilken bild som skulle synas längst upp på bloggen fanns det ingen som helst tvekan för mig.
 
Såklart att det skulle vara mina små älsklingar, mina hjärtan, mitt ALLT. Tyra, Trisse och Tjorven. De var med mig då för fem år sedan då bloggen skapades och de är fortfarande med fem år senare.
 
Faktum är att vi hade Tyra och Tjorven här hos oss hela dagen igår. Det var lika underbart som vanligt. Det enda som är bättre än att ligga i sängen och vila med en hund är att ligga i sängen och vila med tre hundar! 🐶❤️ 

TACK alla ni som gjort och som gör det möjligt för mig att fortsätta blogga. Särskilt stort tack till min familj, ni vet vilka ni är som tillhör den, och till er, mina kära läsare! ❤️❤️❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Stort Grattis till dig och bloggen 🎉💞 Så bra kämpat att skrivit dessa ofantligt många inlägg.
Vi ser fram mot alla kommande års inlägg 👍🤗 Kram 🌺 Helene K

Svar: Tack så hemskt mycket, finaste Helene <333 Ja, kära någon i Norden så otroligt, helt sjukt mycket kraft det har gått åt för att jag ska ha kunnat skriva allt det här.
Mer och mer kraft har behövts ju sjukare jag har blivit. Nu för tiden tar det extremt mycket kraft för mig bara för att få ihop morgondagens inlägg. Så är det. Men bloggen ger så otroligt mycket tillbaka att jag fortsätter kämpa på!

Tack så hemskt mycket, finaste du, för att du läser och för dina fina kommentarer och för stöttning och uppmuntring. TACK <333 Kram <333
Hanna Andersson

2 Ing-Marie Nordström
skriven :

GRATTIS PÅ 5-årsdagen🎉🎉⭐️⭐️⭐️ Så fantastisk att du har tagit dig ork att skriva så mycket under åren. Jag ” hittade” dig på fb när du skrivit om din situation. Jag hade länge misstänkt att jag hade ME. Fick det bekräftat av dig när du skrev om sjukdomen. Allt satt på plats. Det är förstås inte roligt att få veta om att ha den diagnosen. Men bättre att veta vad man lider av och lära sig mer än att gå och vara orolig för vad det är som händer i kroppen. Du har varit mer än ett stöd för mig, En ME-d kämpe,uppmuntrande,upplysande,och alltid funnits vid min sida. Jag behöver aldrig förklara för dig hur jag mår.Du vet redan. Och alla fina kärleksfulla,fina ord du skriver om mig. Jag har till och med blivit extramatte åt finaste Trisse.Du kommer alltid finnas i mitt liv. Älskar dig idag,i morgon,för alltid❤️. Tack för att jag för att jag får finnas i ditt liv.
Stora varma kramar till dig och Trisse❤️🐶🤗🤗❤️❤️💙💙🥰❤️😘I- M

Svar: Tack så hemskt mycket, Ing-Marie! Tack <333 Ja, det är faktiskt fantastiskt. Det är det, du har helt rätt i det.
Åh så fint att du berättade hur du "hittade" mig! Tack så mycket för att du valde att berätta det! Det uppskattar jag verkligen!

Jag förstår helt hur du menade. Det är bättre att veta än att inte veta. Om man vet vad som är felet på en vet man åtminstone vad man har att göra med och man börja tänka ut vad man kan och inte kan göra för att inte bli sämre osv osv.
Jag kände också så och jag tror att det är väldigt, väldigt vanligt att det är så.

Detsamma, Ing-Marie! Du är min MEdkämpe, du betyder så otroligt mycket för mig och jag älskar dig nu och för alltid och jag är så glad att du "hittade" mig! Jag är verkligen, verkligen så glad för det. Att du hittade mig! Och att vi klickade så otroligt fint och bra som vi har gjort! Det är äkta vänskap det. Och det är få förunnat.
Alla de fina ord du skriver till mig vänder jag på och skickar tillbaka till det för det är precis, exakt så som du skriver och beskriver. Exakt så. <333
Ja, tänk! Du har till och med blivit Extramatte till självaste lille Trisse! Det är inte illa! <333
Detsamma, Ing-Marie! Du kommer alltid att finnas i mitt liv, i mina tankar och i mitt hjärta. Nu och för alltid. <333
Massa massa kramar och all kärlek i världen till dig <333 <333
Hanna Andersson