hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Trisse uppmärksammade mig och ME på sitt Instagram-konto! 🐶❤️

Jajamensan! Herr Trisse Bärfis kan han! Men om hela sanning ska fram fick han lite hjälp av Mamma 1, alltså av min kära syster Lina.
 
Hon hjälpte lille Trisse att formulera sig och få ihop ett fint inlägg på Instagram som skrevs samt publicerades i tisdags, den 12:e maj på självaste ME- och Fibromyalgi dagen, just för att uppmärlsanma ME. Och mig, i egenskap av Trisses mamma.
 
Trisse skrev och publicerade en fin liten text och en bild på mig och honom själv där vi båda två är klädda i blått. Bilden togs för tre år sedan i samband med ME-dagen och det var därför vi är blåklädda på bilden. 

Inlägget fick många gillningar och bra respons. Inte för att det egentligen har någon betydelse. Man ska enbart hålla på med sociala medier och bloggar osv för att man tycker att det är roligt och för att det ger en något. Inte för att man jagar gillningar och söker uppmärksamhet och bekräftelse på så vis. 

Men nu när det gäller ett inlägg som är skrivet i syfte att göra just det, uppmärksamma något, i detta fall en svår neurologisk sjukdom som verkligen är i stort behov av att uppmärksammas mer är det såklart positivt att inlägget blev så uppskattas som det blev.  
 
Jag är väldigt glad och tacksam att Trisse, med hjälp av Mamma 1, ville lägga ut detta fina och viktiga inlägg för att fortsätta uppmärksamma och sprida kunskap kring denna mycket svårt funktionsnedsättande kroniska neurologiska sjukdom som saknar både behandling och botemedel. 

Om det är så att någon av er, mina kära läsare, vill gå in på Trisses Instagram för att läsa detta inlägg han skrev om mig och om ME får ni väldigt gärna göra det.
 
Och jag vet en liten söt dvärgschnauzer med sträv svart päls och buskiga vita ögonbryn och skägg och mustasch som skulle bli väldigt, väldigt glad om det till och med är så att någon av er, mina kära läsare, vill börja följa honom och se bilder på honom när han är ute på promenader och äventyr.
 
Sådana bilder som jag inte kan ta och dela med mig av (förutom de bilder pappa delar med sig av från deras promenader och äventyr såklart) eftersom att jag enbart ligger här i sängen dygnet runt och tynar bort. 

Så vill ni se Trisses aktiva sida och se bilder på honom när han agerar flygande köttbulle i skogen när han far fram i en väldig fart och flyger över stock och sten tycker jag, som sagt, att ni ska börja följa honom på Instagram. 

Jag har tyvärr inte Instagram men jag funderar ofta på att skaffa (men det är bristen på ork och energin som hindrar mig) för att dela med mig av min blogg och förhoppningsvis få nya läsare ifrån den världen. Vi får se.
 
Men fram tills dess att jag skaffar Instagram, alternativt att jag aldrig gör det, får ni kära läsare som vill gärna sprida mina blogginlägg och min bloggadress på Instagram.
 
Det är för övrigt alltid okej och mycket uppskattat om någon av er kära läsare vill sprid min blogg till era nära och kära och tipsa folk om min blogg.
 
ME, fibromyalgi och EDS (och mina andra sjukdomar också såklart) behöver verkligen fortsätta att uppmärksammas! Så många som möjligt, helst alla, borde veta vad ME och fibromyalgi och EDS är! Tänk vilken förändrad situation, till det positiva, vi drabbade skulle få! 
 
Tillbaka till Trisse, om någon av er, mina kära läsare, är intresserade av att gå in och läsa inlägget han publicerade om mig och om ME och om ni kanske också vill följa honom får ni såklart hemskt gärna göra det! 

Så här heter hans Instagram konto: Dvschnauzertrisse
 
Trisse, och hans leksak i form av en gris, vill tacka er som kikar in hans Instagram så mycket. Och jag tackar alla er som läser min blogg och som gillar och kommenterar mina blogginlägg och jag tackar också er, på förhand, som på ett eller annat sätt tipsar om och sprider min bloggadress och/eller mina blogginlägg. TACK! 💙💙💙
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: