hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Hur blev årets ME- och Fibromyalgi dag för mig?

Ja, det kan man undra! Och för er som undrar ska jag nu förklara hur min ME-dag blev. 

Mamma, Trisse och jag firade vår dag (det var ju också internationella Sjuksköterske dagen såväl som ME- och Fibromyalgi dagen) genom att mysa tillsammans i soffan i vår ensamhet. Det var precis vad vi behövde. Lugn och ro och mys och närhet. 

Sedan kom Lina hem på kvällen efter att hon åkt iväg och umgåtts med en kompis efter att hon arbetat hela dagen. Lina hade köpt med sig en bukett med blommor på vägen hem från hennes vän som jag fick på kvällen.
 
De är verkligen väldigt vackra, färgen är speciell men väldigt fin och de doftar så gott. Lite starkt. Men gott. 
 
Visst är det en fantastiskt vacker bukett med blommor! Jag har för tillfället glömt av vad det är dessa fina blommor heter. Är det nejlikor? Blev osäker nu! Färgen är så himla fin, annorlunda! Men väldigt vacker! 
 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Ni fick mycket att ”fira” tillsammans.Din mamma ska vi naturligtvis fira, men våra diagnoser... Det firar inte jag, men försöker informera och synliggöra precis som du gör Hanna. Det blev ingen kommentar igår, förlåt, krasch efter sjukbesök. Men har fått hjälp med huvudvärken nu. Hjälper lite över två månader.
Så roligt att du får blommor lite då och då. Det ser ur som nejlikor, men är inte säker. Ovanlig färg, väldigt kraftig. Njut av din bukett och Ha en dag käraste vän och ME-d kämpe❤️💙❤️🐶🦋🐘☀️❤️❤️😙I-M

Svar: Ja, vi firade mamma och sörje mig och mina sjukdomar. För det är ju helt som du skriver, kära du. ME och fibro är INGET att fira! Det är ett som är väldigt säkert! Men snälla rara älskade du! Det är väl inget att be om ursäkt för, kära Ing-Marie! Verkligen inte. Du skriver såå fint och snällt och omtänksamt de andra dagarna så tänk inte på det. Lova mig det! Älskade du. <333
Åh sååå skönt för dig! Jag blir sååå glad nu när jag läser det att du kom iväg till sjukhuset så du fick denna hjälp nu! Tack och lov!
Ja, jag är så glad och tacksam för varje blomma jag får, liten som stor. Blå eller ej! Haha
Ja, visst är det en annorlunda färg! Men väldigt vacker, som sagt! <3
Ha en dag, älskade, finaste du <333 <333
Hanna Andersson