hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Denna röda dag spenderas i sommarstugan! ❤️

Det är alltid en speciell känsla att komma ut hit till landet, till vår älskade lilla sommarstuga som både pappa, Lina och jag samt lille herr Trisse har vuxit upp här ute på somrarna.
 
Och eftersom att mamma och pappa har varit tillsammans sedan mamma var 17 år och pappa var 19 år har mamma såklart också spenderat otroligt mycket tid här i stugan hon också. 

Det känns konstigt att det bara är torsdag idag. Vanligtvis nä vi åker ut till landet kvällen innan och vaknar upp till en helt ledig dag brukar det ju vara lördag. Men det är det ju inte idag. Det är bara torsdag. Det är ändå ganska skönt.
 
Inte för att det spelar mig någon större roll, mina dagar ser  stort sett helt likadana ut oavsett vilken dag det är. Men det är väldigt skönt för de arbetar. De får fyra lediga dagar (Lina får dock bara tre) istället för två. 
 
Jag vet inte vad de andra har för planer för dagen. Men jag antar att de som alltid kommer vara utomhus i solskenet och greja och ha sig på tomten och ta härliga promenader vid havet. De ska LEVA helt enkelt. Leva fullt ut. 

Vad har jag för planer? Jo, jag ska som alltid, alltid, alltid vila, vila och vila ännu mer! Vad annars?! Det finns inget utrymme för något annat än just det vanliga. För överlevnadens skull. 

Bättre vila än så här blir det inte. Att vila i en skön och gosig säng under ett tjockt varmt täcke i mitt tysta, mörka rum tillsammans med Tyra, Tjorven och Trisse är det absolut bästa som finns! Så kommer jag dessvärre inte vila idag. Men snart förhoppningsvis. Snart. 🐶❤️🐶❤️🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Lilla hjärtat. Spelar ingen roll hur skönt och fint det är ute och alla är ute och njuter av sol och värme. Våra dagar ser lika ut som alltid. Som som du skriver, vila vila vila...
Skönt att du har lilla Trisse hos dig som tröst och sällskap. Jag är med dig i mina tankar älskade Hanna, mitt allt💖💖🐶💖💖💐🍃💐🍃💐🤗🤗I-M

Svar: Älskade du! <333 Ja, det är ju dessvärre precis så det är. Våra dagar är likadana som alltid annars, medan de andra är ute i solen och det fina vädret och LEVER. Vi vill också LEVA! Mer än något annat! Men allt vi gör är att kämpa för vår ÖVERLEVNAD. Och det är inte det lättaste, verkligen inte.
Ja, precis, vila, vila och ännu mer vila. Det är så det är...!
Jag är så otroligt glad och evigt tacksam att jag har lille Trisse och dig, min fina vän, i mitt liv. <333 <333
Och du är alltid i mina tankar, älskade finaste du <333 <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Du är fin! ❤️

Svar: Tack så mycket, det var väldigt fint sagt, tack! <3
Hanna Andersson