hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Nu går vi tillsammans ut på en vårpromenad!

Mamma och Trisse var ute och gick en härlig långpromenad i helgen. Snäll som hon är, min kära mamma, så tog hon några bilder på naturen. Och på Trisse. Hon skickade bilderna till mig och nu delar jag med mig av bilderna till alla er, mina kära läsare. Så att vi tillsammans kan gå ut på en härlig vårpromenad. 
 

 
 
 
 
Lille herr Trisse tyckte såklart att det var väldigt härligt att komma ut i skogen och gå en långpromenad tillsammans med mormor! 🐶❤️ 

Jag hoppas att ni tyckte om att komma ut på en härlig vårpromenad i tanken och i fantasin. Jag tyckte mycket om det. Om vi inte har den fysiska förmågan och möjligheten att ta oss ut i skogen och gå får vi lov att använda oss av vår psykiska förmåga att med hjälp av bilder och vår fantasi tänka att vi kommer ut på promenad då och då. 

Så gör jag i alla fall. Det känns bra och viktigt för mig. Man får göra det man kan och använda sig av de knep man har och de förmågor som finns kvar för att hitta på saker, som att tillsammans ta en härlig vårpromenad i tanken och i fantasin, som gör det lättare att leva, överleva. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Oj, redan blåsippor framme. Vad härligt! Kramar 💞 Helene K

Svar: Ja, det finns ett ställe några kilometer från vårt hus som vi kallar "blåsippebacken" och där brukar det komma fram blåsippor ganska tidigt. Samt vanliga vitsippor. Blåsippor och vitsippor är så otroligt fina. Och ett tydligt vårtecken. Kramar <3
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Tack för att vi fick njuta av bilderna.
Det behövs lite uppiggning just nu.
Förstår att du också njuter av bilderna. Varmaste kärlekskramar❤️🐶❤️❤️❤️💙💙❤️❤️❤️I-M

Svar: Tack själv för att du tittar in här och tittar på samt läser det jag visar här. Tack så mycket på det. <3 Ja, det behövs alltid lite uppgigning och gärna av blommor <3
Blommor är så underbara <3
Massa kramar och all kärlek till dig från mig och vår lille Trisse <333
Hanna Andersson