hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag har ett mål med denna helg, förutom att överleva!

Ja, precis som rubriken talar om så har jag ett mål med denna helg, något jag hoppas att jag kommer ha kraft tillräckligt för att kunna genomföra i helgen.
 
Det som är mitt mål, förutom att stå ut och överleva (vilket dessvärre inte alls är varken enkelt att göra eller en självklarhet att jag gör) är att jag hoppas kunna svara på alla era fina kommentarer! 

Jag har inte publicerat eller svarat på kommentarer här på bloggen på några dagar och nu har det samlats en hög, 15 stycken för att vara exakt, så nu är det dags att svara. 

Det är bara att hoppas, hoppas att jag har ork att göra det, antingen idag eller imorgon någon gång, innan måndag i alla fall. Det hög tid nu. Jag tycker inte om att låta er som kommentarer så fint vänta på mina svar.
 
Jag önskar att jag kunde publicera och svara på era kommentarer samma dag som de kommer in. Men så blir det tyvärr inte så ofta som jag vill. Men men. Det är som det är. Jag gör mitt bästa. Mer än så kan man inte göra.
 
Så nu är alltså mitt mål att försöka göra mitt bästa för att publicera och svara på alla 15 kommentarer som väntar. Önska mig lycka till! 😉💙 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

I stället för att önska dig lycka till med att svara på kommentarerna vill jag säga att du ska bara ta det lugnt och inte anstränga dig ännu mer. Jag vet att du vill svara, men ibland går det inte hur mycket du än vill och försöker. Vi vet ju att du är väldigt dålig och tror inte att någon förväntar sig ett svar från dig på en gång. Vet att du är envis😄 känner igen mig själv i det😉 Men försök lyssna för en gångs skull och ta det lugnt min vän. Jag tänker som alltid på dig och är orolig. Men vi försöker fortsätta en dag i taget tillsammans. Då blir vi starka. Kramar min lilla Prinsessa👸Jag älskar dig nu och för alltid❤️❤️🐶❤️❤️💙💙😘😘😘I-M

Svar: Åh tack så mycket, älskade du. Du är så otroligt omtänksam och så gullig som tänker på att jag måste ta hand om mig själv och vila tillräckligt. Tack <333 Så är det, ibland går saker och ting inte att genomföra, hur mycket man än försöker. Men nu tar jag en stund här inne i bloggen och försöker svara på så många kommentarer jag bara kan inte det inte går längre. Jag har bara några minuter på mig så det är tur att jag skriver hyfsat snabbt även om det blir fel rätt så ofta.
Vi är envisa båda två och även om det ibland kan ställa till det så är det också en bra egenskap. Framförallt om man som vi är kroniskt sjuka, då krävs det ordentligt med envishet för att orka fortsätta kämpa och stå ut.
Tack så mycket, kära du. Du är verkligen snäll och rar och så omtänksam. Du har ett stort hjärta. Ett hjärta av guld. <333 <333
Vi är starka tillsammans och envisa tillsammans <333 Jag älskar dig nu och för alltid <333 <333 <333
Hanna Andersson