hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

❤️🐶🇸🇪 Glad Midsommarafton önskar jag er, mina kära läsare! 🇸🇪🐶❤️

Idag, fredagen den 19 juni 2020 är det Midsommarafton och vi har nu officiellt flyttat ut hit till landet, till vår älskade lilla sommarstuga som både pappa och Lina och jag vuxit upp i varje sommar. Från veckan innan Midsommar till slutet av augusti.

Inte undra på att detta är en mycket speciell och betydelsefull plats för hela familjen. Och för farmor och farfar som idag firar Midsommar tillsammans uppe i himlen.
 
Vi har då alltså sovit här i stugan första natten för denna sommar, för denna säsong. Vi kom hit igår kväll och nu är planen och förhoppningen att vi ska bo här hela sommaren. Fram till slutet av augusti alternativt till och med fram till början av september.
 
Det vore inte första gången i så fall! Vi har faktiskt bott här i stugan från veckan innan Midsommar (nu blev det att vi flyttade in dagen innan Midsommar men vi brukar alltid annars flytta ut hit veckan innan Midsommar) och en bit in i september.
 
Hurvida det är en möjlighet i år eller inte, alltså att bo kvar här på landet i stugan en bit in i september, beror på väder och vind samt logistiken, som ni får läsa mer om på söndag morgon i blogginlägget som publiceras då. 
 
Men nog om det. Idag är det ju då, som sagt, Midsommarafton. Det är såklart en speciell dag i vanliga fall och nu med den rådande Corona-pandemin som fortfarande härjar i allra högsta grad blir det en extra speciell Midsommarafton detta år. 
 
Vi ska fira lugnt med familjen. Min förhoppning med denna dag är att jag ska kunna byta ut säng mot soffa och på så sätt kunna vara med lite då och då och i alla fall äta lite till med de andra.
 
Det är verkligen min förhoppning, det jag innerligt hoppas och önskar att jag orkar vara med på idag, med mycket och strikt vila mellan varven såklart. Och i värsta fall med en ökad krasch efteråt. 
 
Jag hoppas att alla ni, mina kära läsare, får en fin, härlig och Glad Midsommarafton med soligt och skönt väder. Jag hoppas att ni alla kan få en så fin dag som det bara är möjligt utifrån era förutsättningar och önskemål.
 
Glad Midsommar önskar jag er alla, mina kära läsare! Jag vill också passa på att tacka er allihop såhär på självaste Midsommarafton! 
 
TACK än en gång för att ni läser, gillar, kommenterar och stöttar mig så fantastiskt fint. Det betyder så otroligt mycket för mig. Mer än jag tror ni någonsin kan förstå! TACK. 💙💙💙
 
Lite humor såhär på morgonen kan behövas för att kvickna till! 😂😂 
 
Prästkragar är allt bra vackra! 🇸🇪❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

GLAD MIDSOMMAR🌼 Hoppas du orkar vara med familjen och fira.
Ha en dag❤️💙🇸🇪💛🇸🇪💙🇸🇪💛🇸🇪💙🌼🍃🐶☀️I-M

Svar: Glad midsommar till dig med finaste I-M. Orkade vara med en stund för att äta mat och sedan Linas goda cheescake. Kramar till dig <3333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Glad midsommar! Så härligt att ha ett sommarboende. Kram 💙 Helene K

Svar: Glad midsommar till dig med! Det är verkligen härligt att ha sommarstuga. Kram <3
Hanna Andersson