hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

❤️🐶🇸🇪 Bilder från igår, hur blev egentligen detta års Midsommarafton för vår familj? 🇸🇪🐶❤️

Vi hjälptes åt igår, hela familjen- inklusive vår lille älskling, vår lille bebis på fyra ben, för att göra gårdagen, vårt Midsommarfirande så fint, positivt och trevligt som det bara gick. Och det tycker jag att vi lyckades bra med. Vilket jag hoppas syns på bilderna som kommer här nedan, sist i detta inlägg. 
 
Jag måste säga (skriva) att just det, att samarbeta och hjälpas åt allihop och vara ett team, är något som vår familj är väldigt bra på. Vi är väldigt vana vid att tvingas samarbeta och vara ett team, framförallt har vi tvingats vara det, och därför har vi också blivit väldigt bra på det, när det hänt jobbiga, tuffa och svåra saker.  

Så vi hjälptes alltså åt igår allihop, hela familjen (minus våra älskade, finaste Bonushundar Tyra och Tjorven 🐶❤️🐶❤️) för att få en så fin och Glad Midsommar som möjligt. Och det fick vi också! Trots omständigheterna som ju dessvärre är som de är. 

❤️🐶🇸🇪 Nu kommer bilderna vi tog igår. Enjoy! 🇸🇪🐶❤️ 
 

 
 
 
 
 
 
 
Lina gjorde en supergod Cheesecake med sommarsmaker av vanilj, citron och jordgubbar! ❤️
 
Jag hoppas innerligt att alla ni, mina kära läsare, hade en så fin och Glad Midsommar allihop, efter era förutsättningar och i de allla möjliga olika former och konstaklationer man kan fira Midsommar under. 

Jag hoppas innerligt att ingen av er var ofrivilligt ensam och att alla ni som liksom jag är svårt, kroniskt sjuka, kunde vara med på ett litet hörn och att det inte frestade på för mycket och att det inte heller kommer att straffa sig för mycket. 

Slutligen vill jag bara, än en gång (förlåt mig om jag blir en smula tjötig, jag vill bara visa er min oerhörda glädje och tacksamhet över er och att ni läser och stöttar mig så fantastiskt fint!) TACKA er, mina kära läsar, för att ni fortsätter att följa mig och läsa det jag skriver.
 
Och TACK också för att ni inte bara läser utan TACK också för att ni gillar, kommenterar och stöttar och visar att ni bryr er! Det är verkligen så att det betyder otroligt, oerhört mycket för mig. Mycket mer än jag tror att ni förstår, det är verkligen så! 
 
Så jag vill verkligen ge er alla ett STORT TACK, för allt det nyss nämnda, och jag kan bara hoppas att ni vill fortsätta läsa det jag skriver och följa mig och unge herr Trisse Bärfis i vår vardag tillsammans i kampen mot sjukdomarna, då framförallt ME, fibromyalgi och EDS. Tack. ❤️❤️❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Vilka härliga och somriga bilder.
Hoppas inte lille Trisse tar illa upp men skylten "Här vaktar matte.." var ju jätterolig😊
Kram 💗🍓🍰 /Helene K

Svar: Visst är det väldigt fina bilder! <3 Nej då, nej då! Han tar inte illa upp. Han anser troligtvis bara att det som står är sant. Förutom att han är feg, som jag har för mig att det står på skylten. För feg är det sista han är. Men någon vakthund är han inte heller! Det stämmer mycket väl! :)
Kram <3
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Så fint ni har gjort det. Jag hoppas att det inte tog alltför hårt på dig att vara med. Vet att det räcker till det som blir för dig. Här var lugnt. Min mamma kom, vi höll avstånd. Jag satt med ute på altan och fikade. Tyvärr bryr sig inte C om hur han dukar. Enkelt ska det vara till min stora besvikelse. Men kan inte göra något åt det, trots att vi fått ärva fint gammal porslin. Det var så skönt och trevligt att komma ut så det blev lite för länge. Och det är inte timmar jag menar. Några kvart blev det i alla fall innan jag kraschade. Sen blev det sängen resten av dagen och kvällen. Idag har det varit som det brukar när jag gjort något roligt och trevligt. Såg bilderna på Trisse, så fin. Rolig skylt ni har satt upp på väggen om vem som vaktar😂. Vila och Ha en dag min vän. Och Tack för att du skriver varje dag.Kramar och kärlek till dig❤️❤️🐶❤️❤️💛🌼💛🌸💛🌼💛🌸💛☀️I-M

Svar: Visst blev det väldigt fint! Det var Lina och mamma som gjorde det så somrigt och härligt fint. Det tog hårt på mig, som ju all aktivitet gör, men det övervägdes av att det var väldigt mysigt att vara med. Jag är glad varje gång jag kan vara med familjen och äta och sånt.
Det låter som att ni hade det mysigt och det gör mig väldigt glad för din skull, älskade du <333
Pappa är likadan vad gäller dukning. Han ställer ut tallrikar lite hit och dit, inte rakt och med precision utan det mer blir som det blir. Och jag tycker också sånt är tråkigt. Jag tycker det är viktigt med sånt där. Det behöver absolut inte gå till en överdrift, men för mig smakar maten bättre och hela upplevelsen att sitta ner till bords blir så mycket trevligare om det är ordentligt dukat och kanske någon blomma eller tända ljus eller så.
Men män verkar inte alls tänka så! Fast de uppskattar det säkert när vi kvinnor gör det. Men att göra det själva är tydligen inte så noga med. Det är väl "för jobbigt" eller något sådant.

Visst blev bilderna på Trisse fina! <3 Det tycker jag är roligt eftersom att det var jag som tog dem. <3
Ja, den skylten är himla rolig och dessutom väldigt passande för Trisse! Han är inte mycket för att vakta. Däremot är han verkligen INTE feg, som jag starkt har för mig att det står på tavlan. Det är han absolut inte. Men den är ändå så himla rolig och passande. Han är helt fantastisk på alla sätt och vis, vår älskade lille Trisse pojk. Men någon vakthund! Det är han inte!

Ha en dag, älskade, finaste vännen min <333 <333
Hanna Andersson