hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

60- eller 70-tals frisyr efter hårtvätten!

Som jag skrev och berättade i gårdagens inlägg duschade och tvättade mamma mitt hår i söndags eftermiddag/kväll. Senare när mitt hår var torrt och genomborrat och doftade och kändes underbart satte jag upp det i en enkel frisyr med hjälp av en klämma. En sån där enkel plastklämma. 
 
Mamma tyckte det blev jättefint och sa att det såg ut som en 60- eller 70-tals frisyr. Jag bad henne ta bild på min frisyr så jag kunde se själv hur det såg ut och jag måste hålla med henne om att det blev fint. 
 
Om det var 60- eller 70-tals inspirerat vet jag däremot ingenting om. Och jag satte bara upp håret jättelätt och utan att fundera så det var inte planerat eller något jag försökte få fram eller efterlikna. Det bara blev så. 
 
 
Tack Mammi för bilderna du tog på mig. ❤️ Bilderna är något mörka så mitt hår ser lite mörkare ut än det gör på riktigt. Och den guldiga, rödaktiga tonen jag har i håret syns inte riktigt heller. Men vad gör det?! 
 
60- eller 70-tals inspirerad frisyr eller ej! Jag tycker det blev fint och det kan vara skönt att slänga upp håret så och fästa med en plastklämma. Det sliter mindre på håret än vad en tofs gör också.
 
Enda problemet är att det är svårt att ligga ner och vila med en plastklämma i håret. Och eftersom att det är så gott som allt jag gör, ligger ner och vilar, använder jag inte klämmorna mer än korta stunder då och då. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lina
skriven :

Du har så otroligt vackert hår Honey😍❤️ Så långt, fint och tjockt. Och jag vet att det inte är lika långt eller blir tvättat lika ofta som innan, men det är fint ändå❤️ Lina

Svar: Åh tack så mycket Lini love <333 Du är så snäll som säger så, tack. Nej, det är ju inte alls så långt som det en gång varit, så som jag vill ha det och drömmer om att snart kunna ha det igen.
På samma sätt som jag drömmer om att jag en gång ska kunna tvätta håret två gånger i veckan igen. Som förr.
Men men. Håret är verkligen inte det viktigaste som finns i livet. Långt därifrån.
Puss på dig Lini love <333 <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Så fint. Synd att man inte kan ligga med spännen i håret. Att du fick upp det så perfekt😄 Fantastiskt, som den fantastiska person du är. Kär Älskad Hjärtevän❤️❤️❤️🐶❤️❤️❤️🥰🥰❤️❤️I-M

Svar: Åh tack så mycket. Jag älskar mitt hår. Önskar dock att det var så långt som jag vill ha det, så långt som jag hade det i många år innan jag blev tvungen att klippa av det för snart tre år sedan för att det blev alldeles för jobbigt att ha hår ner till rumpan som dessutom är tjockt och väldigt tungt. En vacker dag ska jag ha så långt hår igen, ner till rumpan. Och då önskar jag att jag ska kunna tvätta det två gånger i veckan också, när det behövs.

Tack så mycket, älskade Ing-Marie <333 Du skriver så otroligt fint till, och om, mig <333 <333
Du är helt fantastisk och en helt underbar vän till mig, finaste du <333 <333
Hanna Andersson

3 annicaslivvidhavet.blogg.se
skriven :

Kul att det blev så fint.
Då får du njuta nu av rent, snyggt hår som doftar gott 👏🏻🥰

Svar: Ja, det blev bra. Bara svängde upp det snabbt och lätt men det blev fint ändå. Tack, det gör jag. <3
Hanna Andersson

4 Anonym
skriven :

Snyggt uppsatt det blev! Har du långt hår? Kan du inte visa hur långt hår du har för oss? Vore fint att se. Kramis

Svar: Tack så mycket. Det beror på vad man tycker räknas som långt. Det går till mitten av skulderbladen tror jag man kan säga. Jag ska absolut ta en bild och lägga in här och visa hur långt håret är.
Kram
Hanna Andersson

5 Anonym
skriven :

Så fin hårfärg du har!

Svar: Tack så mycket! Det tycker jag med, men kortet visar inte riktigt de guldiga och röda tonerna jag har i håret tyvärr.
Hanna Andersson

6 Anonym
skriven :

Jättefin håruppsättning! Vad jag önskar att du skulle känna samma frihet som dina fina tatuerade fåglar ger känslan av. Kram Helene K

Svar: Tack så mycket! <3 Åh ja, det önskar jag med! Det vore otroligt härligt att vara fri. Jag ska visa en bild på resten av tatueringen här i bloggen, fåglarna som syns på bilden är bara den översta delen av tatueringen som i själva verket är mycket större och innehåller mycket mer än bara några fåglar.
Kram <3
Hanna Andersson

7 Heléna
skriven :

Så snyggt det blev! Frisyren klär dig finaste Hanna! Många stora kramar till dig världens bästa, finaste, älskade Hanna 💖💖💖 Signe och Charlie hälsar till er 💖💖💖

Svar: Tack så mycket, finaste Helena <3 Du har så otroligt vackert hår, långt och jättefint. Ser ut att vara tjockt också. Väldigt fint. <3 Många stora kramar tillbaka till dig, världens finaste, bästa, mest underbara och älskade Helena <333 <333
Trisse och jag hälsar så gott tillbaka till Signe och Charlie <333
Hanna Andersson