hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det kan inte regna för alltid...

Jag gör mitt allra bästa för att fortsätta stå ut och vara stark. Problemet är att ingen kan säga hur länge till det kommer vara så här. Hur länge till jag måste tvingas stå ut och vara så stark. 
 
Om jag bara visste att om tre år kommer det lätta. Då vänder det och jag kan börja klättra uppåt i mitt mående istället för att fortsätta sjunka neråt gång på gång på gång. 
 
Men nu vet jag inte det. Det finns ingen som helst garanti för att detta inte ska pågå resten av mitt liv. Så länge kommer jag dock INTE orka stå ut. Så många år till kan jag omöjligtvis fortsätta vara stark. 
 
Men. Jag försöker tänka som så att det måste bli bättre någon gång. Det bara måste vända någon gång, också för min del. Det kan inte regna för alltid. Någon gångmåste väl solen få titta fram...?! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Jag vet älskade Hanna att du kommer att få se ljuset och solen en dag. Kanske inte i morgon eller nästa dag. Men den dagen kommer. Därför ska du fortsätta vara stark och kämpa. Din tid kommer. Jag och många andra väntar på att den dagen ska komma. Fortsätt min starka älskade Krigare❤️ Du är ALLT för mig❤️Det vet du❤️ Kram och puss på kinden😘 Och till vår Trisse🐶😘❤️❤️❤️I-M

Svar: Åh älskade Ing-Marie <333 Du är så snäll som skriver så fint till mig. Och jag hoppas innerligt att du har rätt! Att det kommer ljusna och inte bara för mig utan för dig med. Och alla andra ME-sjuka också. Vi måste fortsätta vara starka. För du måste ha rätt i det du skriver, vår tid kommer. Det måste den göra. Och vi ska stå ut tills dess. Tillsammans klarar vi det. Tillsammans klarar vi allt.
Du är ALLT för mig med, finaste älskade vän <333 <333
Massa massa kramar och kärlek till dig, min finaste vän <333 <333
Hanna Andersson