hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Denna morgon undrar jag följande saker:

Varför är världen så orättvis? Vissa behöver kämpa hur mycket som helst i livet, från det att de föds tills det att de dör. 

Medan andra inte träffar på några större problem under hela sin livstid. De verkar glida fram på någon slags guldig räkmacka hela livet.

Varför är det så? Varför är livet så orättvist? 

Något annat jag undrar är varför man av någon okänd anledning har så konstiga prioriteringar efter att man har ramlat! 

Man är mer orolig över om någon har sett en än om man slagit sig. Och man tänker mer på om mobilen gick sönder än på om man själv fick någon skada! 

Jag undrar varför det är så. Visst är det konstigt. Ja. Jag har inte sovit en enda minut i natt heller. Det kanske kan förklara varför jag undrar just dessa två saker som är helt icke relaterade till varandra! Jaja. Så var det med det.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: