hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Tända ljus på kyrkogården! 🕯

Igår var det Alla Helgonas Afton och trots att jag verkligen inte hade ork för det följde jag med ut på en liten problem med rullstolen på kyrkogården. Det var ganska kallt ute, men jag hade flera lager kläder och mössa, vantar och filt så det fungerade hyfsat. Vi gick en sväng på gamla kyrkogården och på sedan på den nyare delen samt förbi Minneslunden där pappa tände två gravljus.

Det var fint att vara ute, det händer ju inte så ofta att jag är det. Det kändes fint att för en gång skull vara med på något sånt här som de andra annars alltid får uppleva utan mig. Men igår var jag med och jag kände mig rörd där jag satt i min rullstol och frös, omgiven av massa tända ljus i Minneslunden, och tänkte på alla de människor som lämnat jordelivet och som saknas oss. Farmor och farfar, min och Linas vän Ellen som begick självmord för några år sedan, gammalfarfar med många, många fler.

Minneslunden... 🕯❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Så härligt att du kom ut. Vi hann inte gå till kyrkogården igår så vi ska åka en sväng förbi ikväll och göra fint vid min mormor o morfar grav. Det är så vackert när alla ljus är tända. Jag beklagar de dina som gått ur tiden ♥️♥️ tack för fina bilder 😊♥️ kramar och kärlek till dig ♥️♥️

Svar: Ja, det var härligt! Men det tog väldigt mycket energi från mig och nu känner jag en krasch börja komma, tyvärr. Men det var inte annat att vänta. Hoppas ni kom iväg ikväll istället.
Ja, visst är det vackert med alla tända ljus. Framförallt på kvällstid då det är mörkt för övrigt. Så vackert. Det är många år sedan jag upplevde det. Men att uppleva alla tända ljus i dagsljuset var inte illa. Det är jag väldig nöjd med.
Tack och detsamma ❤️❤️
Tack, det var mamma som tog bilderna, visst blev se fina! 😍❤️
Kramar och kärlek tillbaka till dig, fina du ❤️❤️
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Men guud så otroligt vackert! Fina bilder du tog! Och det måste varit så härligt för dig att vara med ute för en gångs skull!! Hoppas det inte straffar sig för mycket nu efter detta hände. Men nej så hemskt med eran vän som begick självmord. Så sorgligt!! Kram starka tjejen!!!

Svar: Väldigt vackert! Det var mamma som tog bilderna och det gjorde hon bra! :) Ja, det var härligt att komma ut i friska luften en stund och jag hoppas också att det inte straffar sig för mycket. Men jag känner en krasch komma. Men det var å andra sidan väldigt väntat.
Ja, det är väldigt sorgligt. Självmord är alltid en fruktansvärd tragedi och en otroligt stor sorg för alla inblandade.
Kram
Hanna Andersson