hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Dipp under lunchen och Oscars-klänningar

Eftersom Lina inte var hemma i vid lunchtid fick jag fixa mat på egen hand. Det gjorde jag enkelt genom att sätta in en färdigmat i micron. So far so good! Till min Wallenbergare ville jag ha lingon, men burken gick inte att öppna. Jag slet förgäves. Så jag fick hålla till godo utan lingon. Trött och utmattad gick jag och satte mig och skulle börja äta. Det visade sig vara svårare än jag trodde! Visst brukar jag skaka, men inte SÅ mycket. Jag skakade så mycket att maten trillade av gaffeln. Jag fick växla mellan höger och vänster hand, använda den som för sekunden skakade minst och kändes mest stabil. Jag satt där, med en hund på var sida, och kunde knappt äta och kände mig så liten och faktiskt också ledsen. Varje dag ställs jag inför så mycket utmaningar, så många hinder jag måste ta mig förbi. Och när jag inte ens kan göra de enklaste, mest nödvändiga saker, som att äta ordentligt sviktar hoppet och det känns väldigt meningslöst allting. Som tur var kom hade jag våra älskade små vovvar att söka tröst hos.

Just nu sitter mamma, Lina och jag i soffan med varsina muggar hett te. Vi ska titta på klänningarna från nattens Oscars-gala. Jag har faktiskt redan smygtittat lite! Även om jag är helt ointresserad av vad jag själv tar på mig (har inte energi att engagera mig i det heller) så tycker jag det är intressant och roligt att titta på kändisar och kungligheter och vad de har på sig på galor och fester.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: