hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Musiken i mitt liv

Nu är jag hemma ensam igen och det är superskönt och dessutom bra läge. Eftersom jag haft det så tyst omkring mig hela dagen när jag sovit bestämde jag mig för att öronen och hjärnan fick stå ut med lite ljud nu!
Nu strömmar musik ut från högtalarna och det känns som att mitt hjärta slår i takt till musiken. Utan musiken i mitt liv vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Musik är oerhört viktigt för mig. Det får mig att slappna av, bli peppad, känna en massa saker, både bra och dåliga. Precis som med allt annat är jag en extrem period människa även när det kommer till musiken. Jag är egentligen inne i en Within Temptation sväng just nu, men kände att det skulle få mig på deppigt humör nu i min ensamhet. Därför blev det något mycket mer oseriöst och inte lika allvarligt. Nej, här snackar vi helgalna, omogna texter, 80- tals inspirerad glamrock när den är som bäst! Nämligen Steel Panther!
Ett band med män i 50- års åldern iförda tajta trikåer som började som parodiband av Guns och Skid och alla goa band som faktiskt fanns och var stora på 80- talet. Men nu skriver Steel Panther eget material sen rätt länge tillbaka och jag tycker de är skitbra! Så där lagom glada och seriösa som jag behöver ibland. Det är tack vare Lina som jag lyssnar på dem, så brukar det vara med musik! Hon upptäcker något bra, visar för mig och jag fastnar jag med! 
Vi såg Steel Panther live på Trädgårn i mars detta året, var riktigt bra:)
 
Musik jag egentligen lyssnar på, när jag inte "glammar till det", är tyngre band som Metallica, Iron Maiden och Pantera. Jag har sett Maiden live två gånger och Metallica en, nu i somras på Ullevi. Förutom själva soundet är texter väldigt viktiga för mig. Har en låt en bra text är den nästan alltid bra tycker jag. Nästan alla Metallicas texter är sådana som jag kan relatera till. Vissa för mycket. Kan nästan inte lyssna på Fade to black längre, den har sån stark och sorglig text att det blir för mycket. För nära mina egna tankar och känslor. Lyssna och hör varför...
 
Två av mina tatueringar har med band jag lyssnar på att göra. Direkt, eller indirekt. Den senaste är ett Metallica M, Metallicas logo med fyra stycken M tillsammans som bildar en stjärna. Den andra som har med ett band att göra var den tredje tatueringen jag gjorde och den innehåller bland annat en textrad från en av mina favoritlåtar med Maiden. Vi får se vilken nästa tatuering blir och om den har något med musik att göra eller ej.     
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lina
skriven :

Det är tur du har mig Honey, så du får höra lite bra musik som jag upptäcker och presenterar dig för😉 Steel Panther gör alltid ett grymt bra jobb som uppmuntrare❤️

Svar: Tack Lini! All musik du visar är verkligen inte bra!Men det mesta!
Puss❤️❤️
Hanna Andersson