hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vi ska alltså flytta, som jag berättade lite snabbt igår! 💙

Ja, precis som jag skrev och berättade som hastigast i gårdagens blogginlägg ska vi flytta. Hela familjen! Lina och Sofia också. 
 
Tanken på att vi (mamma, pappa, jag och hundarna) ska flytta har funnits i fyra-fem år. Anledningen till det är att huset vi bor i nu är på två våningar och har alltså en trappa.
 
Och i takt med att jag blivit sämre och sämre har det blivit allt svårare för mig att ta mig upp och ner, trots hjälp. 

På grund av detta, trappan och mina stora svårigheter att ta mig upp och ner för den, har behovet att flytta blivit allt mer akut.
 
Mamma, Lina och framförallt pappa har därför kollat på bland annat Hemnet efter lämpliga hus och i slutet av förra året dök det upp ett hus som passade in på det vi letade efter.
 
En privat visning bokades och jag var med och huset var väldigt fint och kändes som att det skulle passa oss väldigt bra och det ligger i ett fint område och är attraktivt så vi behövde handla snabbt, för att inte riskera att någon annan skulle hinna före oss. 

Så dagen efter vi varit på visning ringde mamma mäklaren och sa att vi vill köpa huset och så blev det! 

Och inte nog med att vi (mamma, pappa, jag och hundarna) ska flytta. Lina och Sofia ska också flytta! De har nämligen sålt sin lägenhet och är just nu i processen att köpa vårat nuvarande hus.
 
Huset som Lina och jag vuxit upp i och som är helt perfekt för en växande familj att bo i och ett litet barn att växa upp i! 

Detta har stundtals gått väldigt fort, att vi från en dag till en annan köpt ett nytt hus, men jag börjar mer och mer vänja mig vid tanken på att vi faktiskt ska flytta och lämna detta fina, älskade hus som vi bott i i hela 26 år! 
 
Vi har haft nycklarna till det nya huset i lite drygt två veckor och just nu renoveras huset litegrann och därför kommer vi inte flytta in riktigt än.
 
En flytt kommer att bli oerhört påfrestande och överansträngande för mig. Men det är nödvändigt att komma bort från detta huset med trappa och att bo i ett hus utan trappa kommer bli så mycket lättare och mindre besvärligt och riskfyllt för mig! Detta blir bra! 

Frågan är vad Trisse och Hollie kommer tycka om att komma till ett, för oss/dem, helt nytt hus?! Men det går säkert bra! Där vi är trivs de, så brukar det alltid vara och lär därför med största säkerhet vara så även nu! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Det låter väldigt bra för din del med ett hem utan trappor.
Ni hade tur som hittade ett som ni känner att ni kommer att trivas i.
Och det ”gamla” huset finns ju kvar i familjen.
Vilken bra lösning ni fick.
Önskar er alla lycka till med allt.
Trisse och Hollie kommer att stortrivas så länge ni i familjen finns med dem.
Bra och trevliga nyheter.
Hoppas att det är lite lugnare område.
Inga lekplatser eller fotbollsplaner i närheten.
Stor Påskkram ❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘💛🐥💛🐣💛🍃🌷🍃🌷💙💙💜💜I-M

Svar: Ja, det blir väldigt bra med ett hem utan trappor! För det är riktigt kass nu. Ja, vi hade väldig tur som hittade ett så fint och bra hem, så nära vårt gamla hus och i ett bra område, som definitivt är lugnare än gamla området!
Så du minns, Ing-Marie! Du minns och har helt rätt i att vi bor precis vid en fotbollsplan och lekplats i gamla området och det låter en hel del när barn och ungdomar är ute.
Vilket är väldigt jobbigt för mig. Så det blir bra med ett lugnare område!

Ja, Trisse och Hollie kommer säkert att trivas i nya hemmet. Så länge vi är med är de nöjda.
Jag älskar dig, finaste Ing-Marie! Glöm aldrig det! ❤️❤️❤️❤️❤️
Stora kramar ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 sandra ledin
skriven :

Grattis till nya hemmet 🥂 gisses va häftigt att Lina med familj ska ta över hemmet. Det blir ju kanon för då är ju det hemmet kvar.
Jag tror att både Hollie och Trisse kommer att trivas som ni gör det. Hundar är ju stämnings intagare. Så det blir kanon ska du se.
Ska bli jätte kul att få följa er i flytt processen och allt som hör dit. Men jag hoppas det går så smidigt som möjligt för din skull ❤️❤️❤️

Trevlig långfredag 🌺

Svar: Tack så mycket! Ja, det är så perfekt att Lina och Sofia (och kommande bebis) tar över huset! Då finns det ju kvar i familjen oxå!

Ja, vi får hoppas det!
Så roligt att du tycker det!
Jag ska bjuda på bilder så snart jag kan!

Stor kram
Hanna Andersson

3 Anonym
skriven :

Men så häftigt att ni ska flytta och att din syster och hennes sambo ska ta över ert befintliga hus! Så fint att det får finnas kvar i familjen! Och såå bra det kommer bli att bo utan trappa för dig! Toppenbra ju! Nu vill vi se bilder på det nya! Bilder, bilder och ännu fler bilder! Vet att jag inte är ensam om det! Ser med spänning fram emot att se ert nya hus, hur ni ska bo! Kram på dig vännen

Svar: Ja, det är häftigt! Det blir bra, detta! Jag ska visa bilder så snart jag kan! Det lovar jag!
Kram
Hanna Andersson