hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Kronisk värk och smärtor är…

...verkligen INTE det enklaste att leva med. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Inte ens semester får vi.
Ändå måste vi vänta på att läkare och andra inom vården får sin semester innan vi får hjälp.
Och självklart ska de ha sin semester, men de måste sätta in andra som finns på plats när vi behöver hjälp under sommaren och alla semestrar.
Jag tänker så mycket på dig min vän.
Extra mycket på nätterna när det är mörkt och tyst.
Då kommer de jobbiga tunga tankarna.
Men då finns du där Hanna, som du alltid gör.
Dra upp täcket över dig och försök få lite sönm, trots att ni är mitt inne i er flytt.
Kraamar från både mig och Christer som frågar efter dig.
Krama om mina bonusar ordentligt från mig.
Min fina kära hjärtevän ❤️🐶❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘😘🩷💞🫶💙💙💜💜I-M

Svar: Nej, vi får ingen semester. Ingen rast och ingen ro. Tyvärr. Ja, du har så rätt i det du skriver! Jag håller med dig om allt, som vanligt. Vi tänker helt likadant. Du är så klok. Som en bok.

Jag tänker så mycket på dig med, älskade du. Och extra mycket på nätterna. Som du säger, det är när det är mörkt och tyst som de tunga tankarna smyger sig på.
Men då tänker jag på er, min älskade familj (som du ju tillhör) och så tänker jag att jag ju absolut INTE kan lämna er. Och så tänker jag på dig, som trots alla sjukdomar och allt elände är så stark och fortsätter att kämpa, dag efter dag. Och då tänker jag, kan du så kan jag.
Så vi fortsätter att kämpa vidare, tillsammans. Och tillsammans är vi starkare! Eller hur!
Hoppas innerligt att vi båda två får sova åtminstone lite i natt. För det behöver vi ju!

Trisse och Hollie hälsar så gott tillbaka till Bonusmatte, de skickar kramar och pussar och massa kärlek till dig! 🐶🐶❤️❤️❤️❤️
Jag kramar och pussar dem från dig, Bonusmatte, varje morgon och varje kväll. Bara så du vet det! ❤️❤️❤️❤️❤️

Hälsa C så gott tillbaka och krama honom från mig, är du snäll! ❤️❤️❤️
Stora kramar och massa kärlek till dig, älskade du ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Tips!
Följ ”potsandprs” och ”thetracyrodriguez” på Instagram 👍
Flytta även ditt egna bloggande dit så att du lättare kan hitta personer med liknande problem och skapa ett nätverk 💪 👍

Svar: Okej, tack för tipset! Jag ska kolla på det!
Jag kommer inte att flytta min blogg. Dels för att jag tycker det fungerar bra där den är nu. Men också för att jag inte vet hur man gör för att flytta bloggen.
Önskar däremot att jag hade ork att börja dela/kopiera in mina blogginlägg på Instagram, på mitt konto där. Men jag har inte kommit så långt än. Men hoppas kunna göra det snart. Det borde väl inte vara så svårt att lära sig, hoppas jag!

Tack så mycket för att du läser och kommenterade!
Hanna Andersson

3 sandra ledin
skriven :

Så sant som det är sagt. Det ör ett hårt arbete att va i smärta dygnet runt. Usch för den s**ten.
Har du något sett som gör att värken ”stannar av en stund”? Kramar i mängder 🌺❤️🌹🌸

Svar: Ja, det är verkligen ett hårt arbete. Och ett heltidsarbete. Jag ska svara på din fråga, men det blir lite svårt och lite väl långt att svara på din fråga här i kommentarerna. Så jag tänker att gör din fråga, med svar, till ett eget inlägg. Som förhoppningsvis kommer ut nu i veckan som kommer. Hoppas det är okej och att det känns bra för dig.
Många stora kramar, finaste du ❤️❤️❤️
Hanna Andersson