hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Idag är sista hela dagen i huset…

...för imorgon flyttar vi! 

Ja, precis så är det! Idag är sista hela dagen mamma, pappa, hundarna och jag spenderar i detta huset och i natt blir sista natten vi sover här! 

Det känns så otroligt konstigt att vi flyttar härifrån imorgon! Det känns ärligt talat lite läskigt men samtidigt också spännande! 
 
Vi har bott här i 26 år! Vi flyttade hit när Lina och jag precis hade fyllt tre år! Till skillnad från mamma och pappa (och Lina och Sofia) har jag vad jag själv kan minnas enbart bott i detta huset. Och jag spenderar ju så oerhört mycket tid här! Dygnet runt, för att vara exakt! 

Men det blir säkert bra i det nya huset! Det kommer ordna sig. Jag bara hoppas att jag känner mig lika trygg där och trivs lika bra i det huset som jag gör i detta huset! 

Förutom huset Trisse föddes i och bodde i tills han var åtta veckor gammal och flyttade hem till oss har han precis som jag också enbart bott i detta huset! 

Hollie å andra sidan har tyvärr, sorgligt nog, bott på ganska många olika ställen. Jag ska berätta om hennes historia, det jag vet om den- men det får bli i ett eget blogginlägg. 

Hundarna kommer förhoppningsvis också trivas bra i vårt nya hus. Där vi människor är trivs och känner de sig trygga. Och de har varit i huset ett antal gånger redan för att bekanta sig med de nya dofterna och omgivningarna. 

Detta kommer gå bra. Det bara måste det göra! För något annat orkar vi inte med. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Det kommer att bli bra för dig och resten av familjen.
När de vet att du får det enklare med boendet så blir alla nöjda.
Och ni är tillsammans i nya huset, det är just det som betyder något.
Det kommer både Trisse och Hollie känna.
Trivs ni så gör de också det.
Det blir en väldigt tuff dag för dig i morgon.
Men med all hjälp och stöd du får kommer det att fixa sig.
Du vet att jag tänker på dig.
Kramar min kära hjärtegoda vän.💖❤️🐶❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘😘💞🥰🫶💙💙💟💟I-M

Svar: Du har så rätt i det du skriver! Du är klok som en bok, som du alltid är! Jag älskar dig, det vet du! Du finns i mina tankar och i mitt hjärta, nu och för alltid! ❤️❤️❤️
Stora kramar och kärlek ❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 sandra ledin
skriven :

Klart det kommer att gå bra 😊 kanske kommer att kännas lite konstigt de första nätterna men med tiden kommer det att kännas mer och mer som hemma ska du se 🌺
Så spännande med flytten. Hoppas att sista natten blir bra och att allt går bra i morgon 💐

Svar: Tack så mycket! Ja, du har helt rätt!
Tack så mycket, finaste Sandra!
Tack så mycket, återigen, för att du läser och skriver så fint till mig. Det och du betyder så mycket för mig, bara så du vet! Tack för att du finns och för att du är du! ❤️❤️❤️ Stor kram ❤️❤️❤️
Hanna Andersson