hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det går verkligen framåt med det nya huset! ❤️

Ja, det gör det verkligen! Faktum är att så gott som all renovering är färdig nu, förutom något litet som ska fixas med.  

Det känns så spännande och det blir så fint! Pappa är så snäll som tar bilder inne i huset som han visar mig sen på kvällen så jag ser hur det går framåt och hur fint det blir. 

Ikväll kommer tre av mammas väninnor hem till oss och hjälper till att packa. De ska främst packa ner böcker från några bokhyllor samt finporslin (sånt som vi inte använder till vardags) i lådor. 

Och i morgon kväll kommer några andra av mammas väninnor och då är det dags att flytta lådorna med böcker och porslin till nya huset och där ska de hjälpa mamma att packa upp allt. 
 
Det är verkligen toppenbra att mamma har så fina vänner som hjälper henne/oss när vi behöver lite extra stöttning. 

Den stora flytten, då sängar, soffor osv osv flyttas, går nästa helg. Alltså inte den som kommer nu utan nästa, den 20-21, och då är pappas vänner snälla och hjälper till och bär och flyttar de stora, tunga grejerna. 

Det känns väldigt spännande det här! Nu närmar sig verkligen flytten med stormsteg och det känns bra. Men samtidigt väldigt nervöst och jag har ingen aning hur i hela friden jag ska orka med allt?! 
 
Men men...! Det löser sig på något sätt! Och det kommer bli så bra det här, med flytten och det nya huset och allt. 

Hollie och Trisse myser så fint tätt intill varandra. Det är ingen tvekan om att de älskar varandra. Och det är härligt att se! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Så bra med fina vänner som ställer upp när det behövs.
Det blir mycket att plocka med och rensa efter så många år i erat hus.
Låter så skönt att höra hur positiv du är inför flytten.
Men du har inget val.
Kramar min kära kämpande vän.❤️❤️🐶🧡👩‍❤️‍💋‍👩😘🍃🌷🍃🌷🍃☀️💙💙💜💜I-M

Svar: Ja, både mamma och pappa har verkligen helt fantastiska vänner som ställer upp och hjälper till och fixar! Ja, det är riktigt mycket som har behövt gås igenom och mycket som sparats och mycket som slängts. Man samlar på sig en hel del under 26 år!
Jag försöker vara så positiv det bara går, det blir lättare och bättre för alla då! Nej, precis. Så är det ju också! Jag har inte så mycket till val!
Kramar och kärlek, älskade du ❤️❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson