hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Minns ni den fina marsvins-bilden jag fick? Den är nu uppsatt på väggen! ❤️

Något som slog mig nu när vi flyttat hem igen är att pappa ju satte upp en tavla i mitt rum i huset i stan någon dag innan vi flyttade ut till landet. Så den tavlan har suttit där i några månader nu men jag har ännu inte skrivit och uppmärksammat att den faktiskt sitter där på väggen. Den är så otroligt fin, min nya tavla!

Jag vet inte om ni minns detta, men tidigt i våras skrev jag i en grupp som handlar om marsvin, på Facebook, lite kort om min svåra situation med alla sjukdomar och tackade gruppens medlemmar så mycket för alla fina bilder de lägger ut. Jag skrev att det lyser upp min mörka dag, vilket det verkligen gör. Då fick jag ett privat meddelande på Facebook av en tjej som skickade en bild/teckning hon precis målat.

Jag skrev om allt detta samt visar bilder på teckningen i ett blogginlägg jag gjorde då i samband med detta. För att se mitt tidigare blogginlägg om detta, googla "hannaslillaliv marsvin" så kommer det fram.

Hon skickade alltså en bild/teckning som hon gjort som föreställer mig i blå tröja med Trisse i knät (det är så min profilbild på Facebook ser ut) och runt oss finns små "skinny marsvin", alltså marsvin utan päls, mitt favorit-marsvin. Denna teckning skickade alltså en helt främmande människa till mig för att göra mig glad och det lyckades hon med gånger tusen! Tänk att hon satte sig ner och tog tid från sin vardag för att göra något fint till just mig! Det är så otroligt fint!

Så här ser den ut, denna superfina tavla! Jag, Trisse och ett gäng skinny-marsvin som omger oss! Härligt! ❤️

Och eftersom att jag tycker teckningen är superfin, och för att den betyder så mycket, bad jag pappa skriva ut den och rama in den för att få den som en tavla. Och det gjorde han och nu hänger den där, världens finaste tavla, ovanför min säng. Nu hänger den där och lyser upp mitt rum och den lyser också upp för mig, i mitt mörker. Det är helt fantastiskt att hon, denna främmande och duktiga konstnär, gjorde detta för mig. Det är verkligen så fint gjort.

Här hänger den fint på väggen, uppsatt som wn tavla. Jag är så nöjd och glad med att ha den uppsatt på väggen. Den lyser upp mitt rum och den, och hela denna fina historien, lyser upp MIG. ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnea
skriven :

Men guud så fint det blev på väggen! Jag minns det. Det var så himla gulligt av den tjejen att måla till dig!! Kram!!!

Svar: Visst är den fin! <3 Ja, det var det verkligen. Otroligt gulligt! Kram
Hanna Andersson

2 Anna. T
skriven :

Så otroligt fin tavla!! Önskar att jag oxå var så duktig på att måla/rita. Så otroligt snällt av henne ❤❤❤ massa kramar och kärlek ❤❤❤

Svar: Visst är den fin! Tycker väldigt mycket om den! Det önskar jag också att jag var! Ja, det var väldigt gulligt av henne <3 <3 <3
Massa kramar och kärlek <3 <3 <3
Hanna Andersson