hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det vackraste ljudet i världen är TYSTNAD...! ❤️

Ja, det håller jag verkligen med om! Helt och hållet. Som extremt ljudkänslig njuter jag verkligen av tystnad. Alla ljud gör ONT och plågar min hjärna otroligt mycket. Tystnad är alldeles för sällsynt, tycker jag. Det är enbart vid total tystnad och sömn hjärnan får vila. Därför är tystnaden inte bara vacker utan också väldigt viktig.

Det vackraste ljudet i världen är tystnad...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Du har så rätt min älskade vän!!
Har också tänkt det så många gånger.... alla dessa konstanta onaturliga ljud vi har idag tror jag inte våra hjärnor är gjorda för.... iaf inte vi med ME-hjärnor...
Minns när jag inte hade varit hemma i mitt barndomshem i Harestad på flera år. ( Hade varit så dålig så inte orkat resa dit från stan)
Så gick jag ur bilen och hörde tystnaden. Kanske en syrsa hör och där...Sån lättnad. Man inser inte hur mycket extraljud som alltid finns när man bor i en stad.
Kraaaaaaaaaaaaaam min vackraste godaste finaste vän ❤❤❤❤❤❤❤ din Enhörning

Svar: Nej, ME-hjärnor är definitivt INTE gjorda för alla dessa ljud. Absolut inte. Det är hemskt. Tystnaden är helt fantastisk! Den känns i hela kroppen och det är en väldigt skön känsla. En lättnad. Man kan andas!
Massa kramar min älskade, finaste Enhörning <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson