hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

💛🇾đŸ‡Ș💙 SĂ„ blev min Midsommarafton! 💙🇾đŸ‡Ș💛

Jag Àr envisare Àn envisast! IgÄr var jag uppe ur sÀngen flera timmar. Det var vÀldigt, vÀldigt lÀngesen jag var uppe sÄ mycket. Först var jag med och Ät lunch. Sen vilade jag. Sen kom jag upp och fikade efter lunchen. Sen vilade jag flera timmar. Sen var jag med ett tag till och Ät lite glass och jordgubbar innan jag stupade i sÀngen igen med vÀrldens helvetes-vÀrk och adrenalinpÄslag. Visst var jag med uppe ett tag och det kÀndes trevligt för stunden. Men jösses sÄ detta kommer straffa sig. Vill inte ens tÀnka pÄ jag konsekvenserna kan bli, men permanent försÀmring Àr definitivt en stor risk.

Men men. Jag var med. Jag ville. SÄ jag tvingade mig sjÀlv till det. Nu orkar jag inte skriva sÄ mycket mer. Jag mÄste ta vara pÄ den lilla, lilla energi som finns extra mycket nu nÀr jag överanstrÀngde mig sÄ totalt igÄr.

Jag hoppas att alla mina fina lĂ€sare fick en Glad Midsommar igĂ„r. Flera av er, ni vet vilka ni Ă€r, fanns med mig mycket i mina tankar igĂ„r. Extra mycket igĂ„r Ă€n "vanliga" dagar dĂ„ högtider ofta Ă€r extra tuffa för sjuka personer. ❀ 

Lina Ă€r vĂ€ldigt duktig pĂ„ att baka och till fikat igĂ„r hade hon bakat en somrig jordgubbstĂ„rta med sockerkaksbottnar, lemoncurd, jordgubbar och grĂ€dde. Den var otroligt god! En tĂ„rta helt i min smak! đŸ°â€ïž
 
Trisse, mitt hjĂ€rta, var sĂ„ fin i en Pride-fĂ€rgad fluga som Lina köpt till honom. Anledningen till att jag pressade mig sjĂ€lv sĂ„ hĂ„rt igĂ„r och tvingade mig sjĂ€lv att vara uppe frĂ„n sĂ€ngen dĂ„ och dĂ„ (trots den fullstĂ€ndiga brist pĂ„ energi och förlamande utmattning som jag alltid har) var att jag ville fira Midsommar med min familj. Mamma, pappa, Lina och Trisse! ❀
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Christin
skriven :

Åh vad glad jag blir att höra att du kunde vara med en del!!
Även om jag vet att det kostar alldeles för mycket. TĂ€nk vilken viljestyrka du har min Ă€lskade vĂ€n!
Jag hade besök av mamma och pappa lÄg i sÀngen och var tyvÀrr rÀtt dÄlig med febern ledvÀrk och illamÄende.
Födelsedagar Àr inte undantagna tyvÀrr.
Men det blev ÀndÄ en fin stund med en hel del skratt!
MĂ€ngder med kramar och körlek frĂ„n din Enhörning 💗💗💗💗💗💗💗🌾🍓🩀🐝🌊🌈 sĂ„ söt Trisse ÀÀr i sin fluga

Svar: Viljestyrkan Àr det INGET fel pÄ! Och sÄ massa envishet och adrenalin och bedjande ögon och ord frÄn familjen som sÄklart ville att jag skulle vara med och Ätminstone Àta lunch. En av anledningarna till att jag kunde tvinga mig att vara med var att febern/feberfrossan faktiskt var lite lÀttare igÄr Àn vanligtvis.
Nej, högtidsdagar och födelsedagar Àr ju tyvÀrr inget undantag.
SÄ hÀrligt för dig att du fick sÀllskap av dina förÀldrar och att ni skrattade och Ät gott.

Visst var Trisse söt i sin fluga! 😍 Mammas pojk ❀
Massa, massa kĂ€rlek och kramar till dig, min Ă€lskade Enhörning â€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžđŸŠ„đŸŠ„
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Glad Midsommar! HÀrligt att du kunde vara med en stund, men förstÄr att det var tufft och att det straffar dig nu. Stackare.
Kram tjejen!!!

Svar: Tack detsamma! Ja, det var hÀrligt. Ja, det var tufft och det straffar dig tyvÀrr redan och kraschen kommer bli vÀrre. Det blir den alltid efter nÄgon dag. :(
Kram
Hanna Andersson

3 annicaslivvidhavet.blogg.se
skriven :

Åh vad roligt att höra att du kunde vara med sĂ„ mycket!!
Sen förstÄr jag ju mycket vÀl hur mycket kraft som gick Ät och efterÄt.
Men sĂ„ roligt att ha ett hĂ€rligt minne att tĂ€nka tillbaka pĂ„. 💐

Svar: Midsommar Àr en av tre dagar pÄ Äret dÄ jag pressar mig sjÀlv lÄngt över alla grÀnser för att kunna vara med litegrann. Julafton och nyÄr Àr de andra tvÄ dagarna. Ja, det Àr trevligt att ha nya minnen att se tillbaka pÄ! Och jag vet hur glada familjen var över att jag var med. Det Àr ocksÄ pÄ grund av dem och deras vilja att ha mig med pÄ högtidsdagar som de som gör att jag pressar mig sjÀlv sÄ enormt och gör mitt yttersta för att vara med lite dÄ och dÄ med mycket vila emellan.
Hanna Andersson