hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Elefanter är livet- tack för min fina present! 🐘❤️

Jag vet inte om det beror på att jag gav de andra i familjen några presenter var för en vecka sedan eller om detta hade skett ändå, men i fredagskväll fick jag en superfin present. Det var mamma och Lina som köpt den, men jag antar att pappa och Trisse var med på ett hörn. Det var en otroligt fin present som är väldigt speciell för framförallt mamma och mig. Detta var vad jag fick:

En mamma-elefant vars barn håller i svansen och följer sin mamma. Så vacker! Så kärleksfull! 🐘❤️

De som känner mig vet att jag fullkomligt älskar elefanter! Näst efter hundar och hästar är elefanten mitt favoritdjur. Jag har elefant tröjor, elefant-smycken och så fort jag orkar är planen att jag ska tatuera elefanter på min ena underarm. Så mycket älskar jag elefanter! Detta vet min kära mor och något som är väldigt typiskt elefanter är deras starka band i flocken. En elefant-mamma skulle gå genom eld och vatten för sin lilla kalv. Elefanter och deras starka band familjemedlemmarna emellan har alltid fascinerat mig och jag kan hitta likheter mellan både mig själv och vår familj och elefanter. Vi är en riktig elefant-familj, min familj och jag. Vi har gått igenom otroligt mycket och vi håller ihop än och har väldigt starka band och vi älskar varandra mer än ord kan beskriva.

Elefanter betyder alltså väldigt, väldigt mycket för mig och har alltid gjort. Därför var denna present mitt i prick och den gjorde mig väldigt glad och rörd. Innan hade jag en liten vit, glittrig elefant att kika på och hämta kraft från där jag ligger på dagarna. Nu har jag två till. En mamma-elefant och hennes lilla barn. Kärleken till min egen mamma är så otroligt stark att jag inte finner några ord. Denna present är mitt i prick på så många sätt och vis! Tack så hemskt mycket, min kära familj för att ni gav mig denna superfina present. Tack.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Så fina ❤ Min syrra samlar också på elefanter 😊 kram

Svar: Väldigt fina <3 Trevligt <3 Kram
Hanna Andersson

2 annicaslivvidhavet.blogg.se
skriven :

Jättefina! Kul med något som man kan ligga o titta på. 😍

Svar: De är väldigt fina! Jag blev så glad! <3
Hanna Andersson