hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Hätsk stämning mellan hararna ikväll!

Tidigare ikväll hade vi en av hararna på besök. Han/hon satt och åt i godan ro när en annan hare hoppade in på tomten och närmade sig havren. Då fick haren som satt och åt spader, det var tydligt att han/hon ville sitta själv och äta och att den andra haren fick vänta på sin tur. Haren som satt och åt vände sig om och markerade mot den andra haren genom att fäktas ordentligt med frambenen. Den reste sig upp på bakbenen och sträckte fram frambenen och boxades i luften. Den andra haren vände snabbt och hoppade iväg. Vilken uppvisning!

Hoppas att den andra haren hoppade fram och fick lite kvällsmat han/hon också när den första var färdig. Tidigare kvällar har de kunnat äta båda två tillsammans samtidigt, men det gick tydligen inte ikväll. Stämningen var ganska hätsk där en stund. Synd att jag inte fick med "boxningarna" på bild. Det såg ganska roligt ut. Men jag tyckte allt lite synd om hare nummer två som blev bortjagad. Vi får hoppas de får en lugn natt och en lugnare kväll imorgon.

Här satt första haren och åt lugnt och fint. Strax efter börjar han/hon lyssna, då hörde han/hon nästa hare komma och då fick den sitt lilla utbrott. 

Det blir många pauser i ätandet för att lyssna efter faror. Det måste vara jobbigt att behöva vara så uppmärksam på faror hela tiden. Man vill ju kunna äta lugnt och stilla utan stress! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: