hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag har så fina, snälla och generösa läsare! ❤️

Jag har väldigt generösa läsare, måste jag säga! Ni är många som skriver till mig, allt från kommentarer i bloggen till mejl, meddelanden på Facebook och handskrivna brev som jag fått från ett antal läsare som bor runt i hela Sverige. Från Boden till Skåne. Det tycker jag är så häftigt! Att personer sätter sig och skriver till mig, just MIG. Brev som skrivs på både tangentbord och för hand med penna på brevpapper. Det är helt fantastiskt och så fint, tycker jag!

Jag önskar verkligen att jag hade ork och energi att svara på alla brev, mejl och meddelanden jag får, men energin räcker inte alls till. Och att svara på brev i brevform går dessvärre inte alls, det har jag inga som helst möjligheter till med mina stackars svaga och skakande händer. Jag klarar knappt att skriva mitt namn på papper nu för tiden.

Några av er som skriver skickar telefonnummer och vill att jag ska ringa. Det gör jag inte. Dels för att jag inte orkar prata i telefon, jag pratar inte ens med min familj i telefon om det inte är något kort och nödvändig. Och dessutom är jag väldigt blyg! Så jag vågar inte prata i telefon med människor jag inte känner. Men jag skrevet och svarar på så många mejl och meddelanden jag bara kan!

Förutom att många av er läsare skriver till mig är det en del av er som skickar olika former av presenter/gåvor till mig. Det är verkligen vänligt av er, men absolut inte nödvändigt! Jag är så glad att ni läser! Det är allt jag önskar mig när det kommer till skrivandet och bloggen, att folk bara läser! Det är absolut inte nödvändigt att ge mig saker. Det är väldigt snällt, men det gör mig nästan generad!

Jag har fått flera olika småsaker, små tomtar och figurer som jag kan ha bredvid sängen och som kan ge mig tur. Jag har fått t-shirtar, smycken, blommor skickade med bud, tidningar från em läsare som måste snappat upp att jag inte längre kan läsa böcker men att jag kan bläddra lite i tidningar. Det är säkert saker jag missar nu, mitt minne är ju som det är, men nyss nämnda är saker jag fått från läsare från hela Sverige.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, förutom TACK för er omtanke och vänlighet. Det är väldigt rörande för mig att ta emot så mycket brev och presenter och kärlek. Jag är, som sagt, så glad bara ni läsare. TACK till alla er läsare som läser, bryr sig och extra stort tack till er som gått steget längre. Det är absolut inte nödvändigt, men visst har det skänkt mig mycket glädje att veta att ni bryr er så mycket om mig. TACK. 💙

Några skvallertidningar är lagom ansträngande för min hjärna att bläddra i lite då och då! Tack för dem! ❤️

En t-shirt med ett väldigt passande budskap fick jag hem i brevlådan en dag. Tack så mycket! ❤️

Jag har fått en hel hög presenter och gåvor men det är bara dessa två jag tagit kort på. Det betyder inte att jag uppskattar dessa mer äm de andra, för så är det inte! Det blev bara inte att jag tog kort på fler än dessa två. Tack, igen! ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessica Högberg
skriven :

Det finns fina människor därute💖💖💖

Svar: Ja, det finns det verkligen! Du är en av dem ❤️
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Men guud så gulliga de är! Det förtjänar du verkligen! Du som är så gullig och snäll!
Kram!!

Svar: Det är de verkligen! Jag har väldigt fina och snälla läsare! Tack! Kram
Hanna Andersson

3 ME alltidvila
skriven :

Det är du värd Hanna <3

Svar: Tack så mycket <3
Hanna Andersson

4 Anna. T
skriven :

Du förtjänaroch är värd de bästa läsarna! ❤❤❤❤ massa kramar o kärlek 😘❤❤

Svar: Tack så mycket, snälla rara du ❤️❤️ Du är en av dem! ❤️❤️ Massa kramar och kärlek ❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson

5 Jessica Högberg
skriven :

Men tack gulle!💖

Svar: ❤️❤️
Hanna Andersson

6 sofia
skriven :

Hej Hanna! Jag sparar alla tidningar jag kan till dig. Kram ❤️

Svar: Hej Sofia! Tack så mycket, det uppskattar jag! Verkligen gulligt av dig! Kram ❤️
Hanna Andersson