hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Våren är tillfälligt borta!

Det var så varmt och soligt i helgen att det kändes som att våren var här på riktigt och för att stanna. Men så blev det inte riktigt. I måndags ösregnade det och åskade och blixtrade så gott som hela dagen, vilket var skönt då luften var så kvav och tryckande varm i helgen. Och igår och i natt jag det regnat till och från. Det är mörkare igen, solen lyser inte alls lika starkt och grått. Min hjärna jublar! Den tål ju inte solljuset och febern och feberfrossan har varit lite lättare både måndag och tisdag. Väldigt skönt.

Problemet är ju dock att våren endast tagit en högst tillfällig paus, den är snart här igen och plågar mig lika mycket som i helgen. Men under tiden den är (tillfälligt) borta passar jag på att njuta ordentligt av den gråa himlen, regnet och den svalare luften.

Bilder från en långpromenad som de andra tog i måndags. Det syns att det var mycket svalare och gråare här än i helgen. Skönt. För min del kan vi gärna skippa sommaren och gå direkt till den mörka, mysiga hösten. Så länge jag slipper råkylan, för den tycker kroppen verkligen INTE om! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Jag älskar våren trots att jag är allergisk mot den :D Jag reagerar på de flesta pollensorterna och samtliga lökväxter som kommer upp ur marken så det där med att ta in tulpaner och påskliljor är ju bara att glömma. Njuter dock av färgprakten utomhus och har ju förmånen att kunna sitta i Calles trädgård och njuta av blommorna utomhus. Jättefina bilder! Sjön ser mystiskt trolsk ut och Trisse är lika fin som vanligt <3 Hoppas du får en fin dag min vän <3

Många stora kramar världens bästa Hanna <333

Svar: Fy så jobbigt det måste vara med pollenallergier. Lina och pappa är allergiska mot pollen mm men jag har faktiskt lyckats undvika det! Jag tycker också det är vackert med alla färger, inte minsta alla blommor är helt underbara. Men solen och värmen och ljuset blir väldigt jobbigt. Därför tycker jag bättre om den mörkare perioden av året. Visst var det fina bilder! :D Tack. Hoppas du har haft en fin dag. God natt <3
Många stora kramar världens bästa du <333
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Verkligen växlande väder ; ) Jag håller med dig, tycker just nu att det är skönt med mindre solljus, hjärnan vilar då betydligt bättre och man slipper dra ner persiennerna.
Hoppas du får en så bra onsdag som möjligt fina vän <333 Kramar

Svar: Ja, verkligen. Ja, precis så är det. Tack så mycket. Hoppas att din dag har varit så okej som möjligt <3 Många kramar <333
Hanna Andersson

3 Grethe Hagen
skriven :

Så godt at du fikk en"pause" fra våren, kjäre söte Hanna 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 En"kald" klem fra meg 💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

Svar: Ja, det var väldigt skönt. Hoppas det dröjer ytterligare ett tag innan solen och värmen slår till igen! 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Kramar och kärlek till dig, snälla rara Grethe 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Hanna Andersson

4 Linnea
skriven :

Själv längtar jag som en tok till sommaren och värmen, men har ju varken feber eller ljuskänslig. Så det är stor skillnad. Kram!!

Svar: Jag förstår att det är många som gör det. Jag är dock inte en av dem! Kram
Hanna Andersson