hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Försöker fokusera på det ljusa och positiva, trots allt...

Det har varit mycket död och mycket sorg, chock och förtvivlan de senaste dygnen. Ännu mer än vanligt i och med att en kär MEdkämpe lämnade oss och jordelivet i onsdags. Idag är det fredag och det är den bästa dagen på veckan, tycker jag. Då är den evighetslånga vardagen måndag-torsdag över och ikväll och i helgen ska jag ta starka sömntabletter och äntligen få sova. Få några mycket välbehövliga och efterlängtade timmars sömn.

Idag ska jag försöka att komma ifrån sorgen och alla tankar på döden, så gott som det går. Döden finns på något vis alltid med mig, det blir väl så när man är så sjuk, i sjukdomar som man kan dö av dessutom (jag är inte öppen och skriver om allt). Jag ska försöka att se det ljusa och positiva, trots att allt känns så hopplöst och uppgivenheten är så stor. Det är inte lätt när plågan, lidandet och tortyren är konstant och utan paus eller uppehåll. Men jag ska försöka ändå.

Den som hjälper mig att vara här och nu och se det ljusa och positiva också i det mörka och negativa är min lille Trisse. Såklart! Mammas hjärta, mammas ALLT. Vad skulle jag göra utan honom?! 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Sötaste, goaste Herr Trisse <333 Det är tur att du har honom som kan hjälpa dig att hålla tankarna på här och nu för åtminstone en liten stund. Jag hoppas du får en riktigt bra fredag med allt gott du önskar dig! Många stora kramar världens bästa Hanna <333

Svar: Han är verkligen fantastiskt söt, herr Trisse <333 Ja, det är verkligen tur att jag har honom, min älskling. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom! Han är otroligt viktig för mig. Tack, det hoppas jag med. <3 Hoppas att du också får en fin fredag och att febern har släppt! <3
Många stora kramar världens bästa Helena <333
Hanna Andersson

2 Nilla
skriven :

Jag tycker du gör ett bra jobb med att försöka se det ljusa i livet trots den tunga bördan du bär. Kram 😍

Svar: Tack så mycket, Nilla <3 Kram <3
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Ja, så mycket sorg det har varit. Du skrev så bra i går och tog upp så många viktiga frågor! (Var så vissen då så orkade inte kommentera). Jag tycker du är otroligt stark med att du kan se positiva saker i din tillvaro, vet att det är mer än tufft. Så fint att du har din lilla ”sängvärmare” som hjälper dig på alla tänkbara sätt <3
Hoppas din och Trisses fredag blir så bra som möjligt. Många kramar till er båda fina <333

Svar: Ja, det har det verkligen. Tack så mycket. Förstår att du inte orkade kommentera. Tack så mycket, det var gulligt sagt <3 Ja, han är världens finaste! Han är verkligen mitt ALLT! <3
Tack, vi kämpar på här i feberfrossan med all jäkla värk/smärta mm. :(
Många kramar till dig, från Trisse och mig <333
Hanna Andersson