hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Stort TACK till alla er som läser och stöttar mig! ❤️

Det är inte helt enkelt att skriva just nu. Det är det i och för sig aldrig med den här sega hjärnan. Men det blir inte lättare av att tårarna rinner för jag har så förbannat ont. Dessutom skakar jag så förfärligt så det är lite extra svårt just nu att pricka rätt bokstäver. Vi har haft Tyra och Tjorven hos oss idag och det är verkligen lika underbart varje gång. Jag tröttnar aldrig på att ha dem här. Två extra hundar innebär ännu mer mys, närhet, värme och kärlek. Det är jag i extra stort behov av just nu då smärtlindringen helt är borta och jag har tillbaka sån vedervärdig, fruktansvärd, hemsk och vidrig värk så jag vill gå och gräva ner mig och dö. Ja, så illa är det. Det är hemskt att ha såhär omänskligt ont. Riktigt hemskt.

På tal om värme och kärlek vill jag verkligen tacka ALLA er som läser det jag har att säga (skriva). Ett stort TACK till varenda en av er. Särskilt tack till er som läser och följer mig varje dag och ett ännu större tack till er som skriver (kommenterar, som det heter) till mig. Ni vet vilka ni är. Det betyder så oerhört mycket för mig, det gör verkligen det. Jag läser, jag blir rörd, jag tar till mig det jag läser och jag svarar. Tyvärr inte alltid lika snabbt som jag önskar (energin räcker inte alltid just den stund jag vill svara) men jag svarar ALLTID. Det är självklart för mig.

En supergullig nyckelpiga från i somras! 

I ett liv och en vardag med väldigt mycket motgångar och sjukdomar och smärta betyder det enormt mycket att bli stöttad. Att veta att det finns folk som tänker på mig, på just MIG, och som vill mig väl och som önskar att jag blir frisk. Både personer jag känner och personer jag aldrig träffat, fast det blir som att jag känner vissa av er med, trots att vi aldrig träffats face to face. Jag betraktar många av er läsare som mina vänner. Vänner jag på riktigt uppskattar och bryr mig om. Vänner jag intresserar mig för och tycker om. Jag tycker om er. Och jag är oändligt tacksam för all stöttning, värme, kramar och kärlek ni ger mig. Det vill jag att ni ska veta. Så än en gång, ett stort TACK till er!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Annica Olsson
skriven :

Här kommer det lite styrkekramar <3
Du ska inte fråga om du får lov att pröva på medicinsk marijana.
Det var ju någon på tv som pratade om det och fick smärtlindring av det.
Jag kommer inte ihåg vilken sjukdom det var tyvärr.

Svar: Tack för styrkekramarna! Kramar tillbaka till dig, Annica <3 Jag har redan frågat om det, men det är inget jag får prova. Eftersom att det inte är lagligt i Sverige ännu krävs det att läkaren ansöker och får tillstånd från Socialstyrelsen, om jag förstått det hela rätt.
Det är alltså inte alldeles enkelt. Jag skulle gärna prova, men jag tror faktiskt inte att jag skulle få någon smärtlindring av medicinsk cannabis. Men man vet ju aldrig förrän man provat och får jag chansen så provar jag såklart.
Vilken sjukdom det var spelar inte så stor roll alls, det är vilken typ av smärta det är personen lider av som är det intressanta då.
Tack för att du tipsade!
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Kram på dig Hanna!<3

Svar: Kram Bella <3
Hanna Andersson

3 Grethe Hagen
skriven :

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙🐞🐞🐞🌹🌹🌹💐💐💐💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Kleeeeeeeemzi fra Grethe 💙💙💙💜💜💜

Svar: 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Massa kramar, kärlek och positivitet älskade Grethe 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙🐞🐞🐞🐞💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Hanna Andersson

4 Netti Starby
skriven :

Vad gullig du är Hanna! <3 Kramis

Svar: Tack, Netti! Det är du med! <3 Kram
Hanna Andersson