hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag vill alltid ha målade och välvårdade naglar! 💅

Som jag råkar ha just nu. Men det högst tillfälligt. Snart flagnar nagellacket (som faktiskt hållit förvånansvärt länge) och naglar går av för att de är så hårda och växer sig så långa och jag inte orkar ta hand om dem. Jag orkar inte ens klippa dem när de blir så långa att jag riskerar att de går av och när mina stenhårda naglar går av går de av långt in och hela vägen och det gör ont. Jag önskar verkligen att jag hade målade och välvårdade långa naglar hela tiden. Men det är tyvärr inte så.

Att jag målade dem för någon/några veckor sedan var något mycket sällsynt. Det händer nästan aldrig nu längre. Det är för svårt då jag skakar och darrar som ett asplöv. Det tar för mycket energi. Och dessutom, vem ska se dem och imponeras av dem när jag ligger i sängen varenda eviga dag? Klart jag tycker det är trevligt att ha fina naglar. Men när det är en fråga om att överleva, kämpa för mitt liv, leva minut för minut. Stå ut. Inte ge upp. Då hamnar inte direkt naglarna högt på prioriteringslistan.

Så här ser mina naglar ut nu. Naglarna är självklart mina egna, alltså äkta. Andra handen ser likadan ut men jag tog bara kort på denna. Jag ver inte varför fingrarna ser så röda ut på kortet. För det är de inte i verkligheten! Och färgen på nagellacket ser också konstigt ut på bilden. Det är mer "nude"-färgat (som det kallas) och inte alls så brunt/begiet det ser ut att vara. Jaja! 

Någon gång har jag funderat på att gå till en salong som gör/fixar naglar. Men nej. Dels, hur i hela friden skulle jag få energi nog att klara något sådant? Sen är det dyrt och jag unnar mig typ aldrig något. Och vad jag har förstått förstör det den riktiga nagelns kvalitet. Och det vill jag inte. Jag har fina naglar. När jag väl målar dem, filar och gör något åt dem...!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Åh vilka fina naglar du har och jag kan aldrig få så långa! :-D Kramis

Svar: Tack så mycket! Tråkigt, men det finns ju lösnaglar om man vill ha långa ändå! Kram
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Vet du vad, vi kan imponeras! Tycker att du har superfina naglar Hanna.

Svar: Tänk att det visste jag ;) Tack <3
Hanna Andersson