hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En dag ska jag LEVA och inte längre bara tvingas ÖVERLEVA 💙

En dag ska jag vara fri, vara självständig och vara JAG igen.

En dag ska JAG kontrollera och styra över mitt liv, inte ha mitt liv kontrollerat och styrt av SJUKDOMARNA.

En dag ska jag se tillbaka på alla dessa år av helvetes lidande, kontant plågande och kämpande. Se tillbaka, för det är bakom mig.

En dag ska göra allt det där som jag vill, det som jag endast drömmer om att kunna göra idag.

En dag ska jag släppas fri från detta fängelse, tillåtas att le och leva.

En dag ska min rädsla för att dö en många år för tidig död på grund av mina sjukdomar vara ett minne blott och inget jag behöver oroa mig och känna rädsla för något mer.

En dag ska jag ha en möjlighet att göra något med mitt liv, en chans att skapa en god tillvaro för mig själv, ett hopp om en bra och lycklig framtid.

En dag ska min familj, släkt och vänner slippa oroa sig över mig och min överlevnad. Tankar om mina sjukdomar, min framtid och om jag ens har någon framtid- om jag kommer överleva eller ej- ska inte längre vara något som finns. Det ska inte längre vara något som tynger och tar upp tid och stjäl kraft.

En dag ska jag LEVA. Inte längre bara kämpa för och tvingas ÖVERLEVA. 

En dag ska jag vara JAG igen. JAG, med min smarta, kvicka hjärna och ett minne som fungerar. En hjärna som tål att och kan leva, helt enkelt. JAG med en kropp som klarar av att gå, stå och till och med springa. Rida, gå ut och gå och träna med hundarna.

En dag ska jag resa igen. Vara aktiv. Umgås med familj, släkt och vänner. UTAN att sedan straffas och bli ännu sjukare.

En dag ska jag vara fri från den omänskligt svåra värken/smärtorna som plågar mig så fruktansvärt. En dag ska bli den första någonsin som min kropp inte skriker av svår värk och smärta.

En dag ska jag arbeta och tjäna pengar, plugga och få bra betyg igen, skaffa hus och planera för att skaffa barn.

En dag ska jag vara full av hopp och hopplösheten ska vara ett minne blott.

En dag ska bli den första då jag inte plågas och lider av och tvingas överleva det ena symtomet efter det andra. Det ska bli första gången jag känner känslan av att vara helt fri. Helt smärtfri, helt obegränsad. STARK. FRISK. FRI. En dag...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Många Kramisar från mig finaste Hanna! <3

Svar: Massa kramar till dig, finaste bästa Netti <3
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

En dag ska du strosa runt i trädgården och pyssla om blommorna... en dag ska du springa runt med Trisse och busa ute på landet med bonusvovvarna... en dag... Jag önskar att den dagen kommer snart finaste du <333 Många stora kramar världens bästa finaste Hanna <333

Svar: Åh vad jag drömmer om att kunna göra allt det du säger! En så enkel sak som att gå ute i trädgården och fixa med blommorna och ta med buketter in och ha med hunden/hundarna ute på tomten, strosandes och lekandes vid mina fötter. Som jag saknar det! Jag älskar att göra allt det som jag inte längre kan göra.
Men en dag! En dag...
Tack så mycket, Helena, det vet jag att du gör och det betyder mycket för mig <3
Många stora kramar världens bästa och finaste Helena <333
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Jag önskar av hela mitt hjärta att den dagen ska komma så snart som möjligt! Många varma kramar fina vän <333

Svar: Tack så mycket, Katarina <3 Det vet jag att du gör och det betyder mycket för mig <3 Många varma kramar fina vän <333
Hanna Andersson