hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Även lugna herr Trisse kan förvandlas till en liten lekfull galning! 🐶

Vår älskade lille Trisse har varit en riktig farbror från dag ett. Han har tagit det lugnt, stannat upp och njutit av livet och inte gjort förhastade och barnsliga beslut. Han har alltid varit som en gammal gubbe. Han fyllde nyss fyra och är mer gubbe än någonsin. MEN! Även gamla gubbar för ryck ibland. Igår var han helt galen här i sängen. Han lekte och bet i mig (inte allvarligt på något vis, men med mina nervsmärtor gör det ont ändå). Han rev med klona, som jag nyss klippt så de var vassa, och bjöd in till lek sådär överdrivet entusiastiskt. Så jag bara inte kunde säga nej. Det gjorde jag inte heller. Jag gav mig in i leken en stund, vi var ensamma hemma och han är underbar att leka med eftersom att han är så snäll och go och hänsynstagande trots att han är så uppe i leken och har så roligt.

Aj, aj så ont det gör att bli biten av stora tänder (för att vara så liten har han riktigt stora tänder) och för att vara en liten ras har han ordentliga och grova klor. Det gör ont på min stackars känsliga hud, men nervsmärtor och allt.

Men vad gör man inte för lite lek? Det är så underbart att se Trisse släppa loss, leka med mig lika fritt och härligt som han gör med sina hundkompisar, fast såklart på ett helt annorlunda sätt.

Crazy baby! 😳😂

Det är jobbigt att leka, det tycker både han och jag. Efter några minuter har min feberfrossa höjts några steg och hela kroppen skriker av mjölksyra och förlamningen är nära, och kommer så sakta och lägger sig över mig som ett tungt lager cement. Också lille Herr Busfrö blev trött och varm. Då är det bara att krypa ner bredvid mamma och vila ett tag. Och hoppas att hon är lika sugen på mer lek som Trisse är efter en stunds vila och återhämtning. Det är jag inte, kan jag lova. Men det var roligt en stund!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Vilken liten buse ; ) Så härligt att ni fick till denna stund med lek och att du klarade det även om du fick betala med rivmärken och så klart att du blev mer än slut efteråt. Så fint att läsa om allt du och Trisse delar tillsammans. Många kramar fina vän <333

Svar: Ja, ibland är han en liten buse! Men oftast är han en liten farbror, lugn som en filbunke ;) Ja, det är härligt! Trisse är så inkännande så han känner på sig och förstår när jag orkar leka och busa och när det inte är läge att busa med mig!
Jag har så känslig hud (EDS:ens fel) så jag får rivmärken och blåmärken av minsta lilla, så Trisse är inte så hårdhänt som man kan tro!
Trevligt att du tycker det, jag tycker mycket om att skriva om honom och om vår relation :)
Många kramar finaste du <333
Hanna Andersson

2 petra
skriven :

vilken buse herr trisse ser ut att vara då:)

Svar: Det är han emellanåt! Men oftast är han lugn och fin som den gamla farbror han är! ;)
Hanna Andersson

3 Jessica Högberg
skriven :

men så härligt ändå!! <3

Svar: Väldigt härligt <3
Hanna Andersson

4 Bella
skriven :

Men åh han är så söt!

Svar: Visst är han! <3
Hanna Andersson