hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Min senaste besatthet: Riskakor!

Jag är en extrem periodare gällande lite allt möjligt, framförallt mat. Jag fastnar i något jag tycker om, som kvarg eller äpplen eller stekta ägg, och sedan äter jag det nästan besatt under en period. Sedan går besattheten över och det blir tvärt om, jag tål nästan inte det jag nyss ätit hela tiden.

Den senaste besattheten är riskakor med smak av havssalt och med chiafrön i. De är glutenfria och fiberrika, så de är inte onyttiga i alla fall. Men munis perioder av besatthet av Marabou mjölkchoklad och popcorn brukar jag inte fastna i perioder av onyttigheter. Skönt det! Och på tal om popcorn smakar dessa riskakor popcorn! Och de luktar popcorn också! Det är det bästa med dem, smaken av popcorn! De funkar också bra att äta när magen är kaos och jag inte får behålla något annat. De är alltså inte så dumma, dessa goda små riskakor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Alltså jaa dom är så goda! Mina favoriter är dock pizzasmaken;-)

Svar: Ja, de är kanongoda! Har totalt fastat för dessa! Jaså, den får jag smaka. Min mage är dock extremt känslig mot kryddor, alla former även om det inte är starkt och pizzasmak låter onekligen kryddigt!
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Verkar goda : ) Vad bra att din mage klarar dem, viktigt att du får i dig något när din mage krånglar. Hoppas att din natt blir så bra som möjligt. Många kramar fina vän <333

Svar: De är riktigt goda! Ja, nu när magen är så här kaos några dagar i sträck (standard med diarré minst tre dagar varje vecka...) är det bara riskakor och vitt bröd som fungerar. Och massa vätska måste jag såklart få i mig! Och salt! Blir galet saltsugen varje gång jag blir uttorkad. Tack snälla du! Detsamma! <3 Det hoppas jag med då jag har ett läkarbesök i Göteborg imorgon som jag bara måste iväg på.
Kramar fina vän <333
Hanna Andersson

3 Nilla
skriven :

Jag har fastnat för majskakor som är som riskakor med majs istället. De smakar verkligen popcorn 😊

Svar: Jaså? Det har jag inte testat. Förstår att de smakar popcorn de också! Gott med popcorn. Och allt som smakar popcorn! ;)
Hanna Andersson

4 N
skriven :

HaHa Jag med är besatt i dom.
Htj undrar ibland hur jag kunnnat äta upp alla redan, när de får fylla på i brödburken så ofta. Har ett förråd högt upp i skafferiet där jag inte når. Så htj får ta ner när de i mer lagon höjd är slut.
Molly gillar dom föresten åxå... hon brukar äta upp smulorna som matte strör omkring sig :)

Svar: Helt förståeligt! Jag har inte riktigt det problemet då jag bara ber någon om att få fler! Det är istället de som får fråga sig hur många jag egentligen ätit!
Smart idé! Man får ha sina knep ;)
Trisse också! Han älskar dem! Och popcorn! ;)
Hanna Andersson

5 N
skriven :

Tror dom du äter, som är på bilden är majs ;) Jag trodde också att de var riskakor ända tills jag läste på förpackningen :D

Svar: Men va?! Är det sant? Men det står nog riskakor på förpackningen! Tror jag! Nej, jag vet faktiskt inte. Det kan mycket väl vara majs! Jaja, gott är det i alla fall! ;)
Hanna Andersson