hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Läget är akut... 🤕

Jag har inte spytt mer sen igår kväll men har fortsatta diarrér flera gånger varje dag. Får knappt i mig något att varken äta eller dricka för jag är så hemskt svag och mår så illa. Jag har gått ner flera kilo på bara några dagar och är nog rätt intorkad. Jag försöker dricka väteskeersättning i mycket små klunkar så jag inte spyr upp allt igen.

Värken är helt och hållet vedervärdig. Jag ligger här och gråter för det gör så vidrigt, fruktansvärt ont. Hemskt. Verkligen hemskt. Feberfrossan är stark, Lina bytte lakan redan imorse för jag låg som i en bassäng och snart är det dags igen. Jag fryser så jag skakar. Minsta lilla luft jag får på mig så kommer jag in i en hemsk frossa. Detta ligger jag under täcket och skriver, alltså hela jag är gömd och skyddad under täcket för att få det mörkt och inte få kalluft på mig.

Kroppen är så otroligt svag. Att bara andas är tufft. Jag andas ytliga små andetag. Att fylla lungorna mer med luft går inte på grund av den extremt svåra ryggvärken. Jag skulle egentligen behöva bli inlagd för att få dropp och vätskas upp ordentligt samt för att få en ordentlig dos intravenös smärtstillande. Men jag orkar inte ta mig till akuten och bli sittande där i allt ljud och ljus. Det finns inte en chans. Trots att läget är akut.

Kroppen orkar inte mer. Den vill ge upp. Den är på väg att ge upp. Jag med.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

❤❤❤

Svar: ❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 Sylvia
skriven :

Det är hjärtskärande att läsa hur du har det. Måtte det vända <3

Svar: Tack för att du läser <3 Ja, vi får verkligen hoppas det! <3
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Åh, så hemskt 😥 Tänker på dig och önskar så mycket att du får ett lite bättre kommande dygn. Många varma kramar fina vän 💗💗💗

Svar: Ja, det är det verkligen :( Tack, jag tänker på dig med, Katarina <3 Tack så mycket! <3 <3 <3
Många varma kramar fina vän <333
Hanna Andersson

4 ME alltidvila
skriven :

<3 <3 <3

Svar: <3 <3 <3
Hanna Andersson

5 Netti Starby
skriven :

Du borde verkligen läggas in för du behöver vätska. Var rädd om dig finaste Hanna! <3 Kramis

Svar: Jag har fått behålla lite vätska nu som väl är, så vi får hoppas att det fortsätter så! Tack, det är jag <3 Kram
Hanna Andersson

6 Lotta
skriven :

Måtte du må bättre snart! Jag tänker på dig Hanna ❤️. Nospuss till din trogne Trisse.

Svar: Tack, Lotta. Det hoppas jag med! <3 Jag tänker på dig med och hoppas att ni har det bra där i värmen <3 Kramar till dig och Ella <3
Hanna Andersson

7 Lena
skriven :

Älskade, älskade Hanna, vi andra klagar över småsaker och du lever i ett riktigt helvete just nu. Tänker på dig och önskar att det fanns något som jag skulle kunna göra. Stor kram

Svar: Älskade moster! <3 Som jag älskar och saknar dig <3 Självklart har var och en sitt att tampas med och kämpa mot och vi har alla rätt att klaga och tycka situationen är jobbig, hur den än ser ut.
Ja, jag har ett riktigt helvete nu. Det blir bara värre och värre, allting. Hoppas så att det vänder! Det måste det göra.
Jag tänker på er med, så mycket och jag saknar er! Tänker ofta tillbaka på tiden då L och jag passade lilla A. När vi tog buss och spårvagn med Tyra och Tjorven till er och gick barnvagnspromenader med A. Det var tider! Jag saknar verkligen det.
Många kramar till dig, älskade moster <3
Hanna Andersson