hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

För fyra år sedan kom Trisse in i våra liv och i vår familj! 🐶❤️

Igår kväll kom pappa på att det var en stor dag igår för fyra år sedan. Den 16:de oktober för fyra år sedan, alltså 2013, hämtade vi nämligen hem vår nyaste lilla familjemedlem. Trisse! Det var en onsdag, om jag inte minns helt fel, och efter det att mamma och pappa slutat jobbet åkte vi iväg till Trisses uppfödare. Där fick vi bekanta oss med Trisse igen, vi träffade honom för andra gången. Vi skrev på papper, pratade och fikade en stund med Trisses uppfödare och sedan på kvällen tog vi med Trisse ut till bilen och åkte hem. Han var vår!

Han låg i mitt knä på en handduk och sov hela vägen hem. Det första han gjorde när vi släppte ner honom på golvet hemma var att börja leka. Han var inte det minera ängslig eller vilsen. Han var en tuffing redan då, åtta veckor gammal. Den första natten höll Trisse mig och Lina vakna en del. Han pep lite och bet på sin lägenhet (som vi kallade hans papplåda med filtar i som var hans första säng. Men jag låg med handen ner i hans säng och till slut lugnade han sig. Andra natten gick mycket bättre.

Från första stund har vi älskat denna lilla klump på fyra ben helt otroligt mycket. Han kom in i våra liv, i vår familj, i en svår tid. Lina och jag hade tagit studenten tidigare det året och min kropp började rasa samman väldigt fort. Jag kunde inte arbeta, men var ännu inte sjukpensionär. Mycket var osäkert, framtiden kändes mörk och oviss och plötsligt blev allt mycket lättare. Plötsligt fick vardagen och livet en mening när Trisse kom in i våra liv. På den tiden kunde jag gå korta små promenader med Trisse och jobbet/uppgiften att uppfostra honom till den trygga, lydiga och supergoa och duktiga kille han är idag är det roligaste jag gjort.

Trisse som en två månader/åtta veckor gammal valp. Titta den lilla goa valpmagen! Och lilla mustaschen och skägget som stod rakt ut innan det vuxit till sig. Det var kärlek vid första ögonkastet. Hur kan man undvika att falla handlöst för en sån här liten plutt?! 🐶❤️

När Trisse var liten bodde Lina en del hos sitt ex så Trisse och jag var ensamma väldigt mycket då, precis som vi är nu. Redan från början har han varit mitt största stöd, mitt ständiga sällskap och en ovärderlig vän. Han ger oss, hela familjen, så otroligt mycket. Han är vårt allt. Vi älskar honom så extremt, oerhört mycket. Han och Tyra och Tjorven är källan till så mycket glädje, kärlek och närhet. De är våra små hjärtan. De gör våran familj hel. De bidrar till att vi är så nära varandra och att vi älskar varandra så mycket. De betyder så mycket mer för oss än jag någonsin kan förklara och beskriva.

Här är hela gänget! Tyra, närmast i bild. Tjorven i mitten och en vuxen Trisse längst bort. Våra älsklingar, pälsklingar, våra små hjärtan. Som vi älskar er, alla tre, så otroligt mycket. 🐶❤️🐶❤️🐶❤️ 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Men åh blir glad bara av att läsa det här, så mysigt när du satt med honom i bilen!

Svar: Härligt att du blev glad av att läsa detta inlägg! Det var ett av de lyckligaste ögonblicken i mitt liv, den bilresan med Trisse i mitt knä, på väg hem med vår egna, alldeles underbara lilla valp. <3
Hanna Andersson

2 Ylwa Lindström
skriven :

Tänk så mycket hundar kan lära en om kärlek, och hur dom får en att pusha lite hårdare för att kunna ge så mycket kärlek man kan tillbaka! <3

Svar: Ja, visst är det så! Så är det utan tvekan <3
Hanna Andersson

3 Ing-Marie%252525252525252520Nordstr%2525252525252525F6m
skriven :

Vilken lycka att du har honom och de två andra sötnosarna. Det är du så väl värd älskade Hanna ❤️❤️❤️😘😘😘

Svar: Det är verkligen en lycka att ha honom i mitt liv och i min vardag, vid min sida! <3 Tyra och Tjorven är också helt fantastiska, jag älskar dem så mycket. Alla tre vovvarna är mina små hjärtan! Tack så mycket, älskade Ing-Marie <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson