hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Tvätt av mitt "nya och korta" hår!

Idag är planen att Lina ska hjälpa mig med tvätt av håret och dusch innan hon börjar jobba. Det är egentligen mamma som brukar hjälpa mig att tvätta håret och duscha men nu tänkte jag att Lina skulle göra det så att mamma kan få lite välbehövlig avlastning. Det känns bra att mamma bara kan sätta sig i soffan och läsa tidningen och dricka kaffe i eftermiddag utan att behöva hjälpa mig. Eller ja, bara sitta i soffan kan hon inte direkt göra, hemmet sköter inte sig själv, men då behöver i alla fall inte jag ta mer än nödvändigt av hennes energi och tid.

Det blir tredje tvätten av mitt "nya och korta" hår. Mitt hår är visserligen varken nytt eller kort men det känns som nytt hår för att frisyren är så annorlunda och det känns verkligen kort! Jag är van vid att ha håret i knät när jag sitter ner och att behöva snurra många varv när jag sätter upp håret i en "kringla". Så är det inte nu och det tar nog ytterligare lite tid att vänja sig tror jag.

Mamma har fortfarande inte fått möjlighet att klippa till håret och få det lite jämnare trots att det är runt två veckor sedan ca 35 cm åkte i papperskorgen. Det är helt mitt fel, jag orkar inte sitta i "frisörstolen" som är en hård och obekväm köksstol. Så det har inte blivit än. Men kanske i helgen? Inte för att det egentligen spelar någon som helst roll, men det kan ju ändå vara trevligt att ha lite mindre ojämnt klippt hår!

Så här ser det ut nu efter klippningen och innan "finliret" blivit gjort. En aning snett, men vem bryr sig?! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Superfint ju, älskar kort hår!

http://nouw.com/bellss

Svar: Tack så mycket! Jag med, egentligen! Fast det är konstigt på mig själv! ;)
Hanna Andersson

2 Amanda
skriven :

Vad skönt med nyklippt hår, fint det blev! :)

Svar: Ja det var skönt att bli av med en bit! Tack :)
Hanna Andersson

3 Days by Johanna
skriven :

äsch du skall se du snart sätter en trend med att ha håret klippt snett så då är du modern :) Så vi säger du är det helt enkelt. :)

Svar: Haha ja! Vi säger så! Jag är modern, det är det jag är! ;)
Hanna Andersson

4 Heléna
skriven :

Jag tycker faktiskt att det är fint med sned klippning :D Allt passar en skönhet heter det ju <3 Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Det är speciellt i alla fall! ;) Men jag håller med, det kan vara snyggt! Oj, tack så mycket! Har dock svårt att hålla med om att jag är "en skönhet", men tack <3 Många stora kramar världens finaste bästa Helena <333
Hanna Andersson