hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Hög tid att duscha och tvätta håret!

Jag skäms för att erkänna hur längesen det var jag tvättade håret. Tre veckor! Jag brukar försöka få det gjort varannan vecka, men det blev fördröjt nu när mamma och pappa var bortresta i helgen. Och det underlättar såklart inte att jag är så himla dålig nu. Att duscha är en ansträngning utan dess like. Det gör så galet ont, plågar min överkänsliga hjärna och dränerar mig helt totalt på energi. Men någon gång ibland är det ju tyvärr nödvändigt att duscha och tvätta håret. I eftermiddag/kväll ska jag få det gjort med hjälp av mamma. Mitt hår har inte blivit borstat på minst två veckor och är som en enda stor rastafläta. Tovigt och smutsigt. Bångstyrigt och hemskt. Ibland är det faktiskt ganska lockande att raka av allt. Som nu. Mina håriga ben orkar jag inte göra något åt. Prio ligger i att få ordning på håret på huvudet, bli av med rastaflätan, samt att tvätta kroppen. Det är fullt tillräckligt. Utan mammas hjälp hade det inte gått överhuvudtaget. Vad skulle jag göra utan henne, min dusch-kompis?

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Tänker på dig i kväll💗 Johanna

Svar: Tack snälla Johanna <3
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Hoppas det har gått bra med dusch och hårtvätt så du är som en ny Hanna nu med långt vackert nytvättat hår <3 Många stora kramar finaste du <333

Svar: Det gick okej, kraschade dock totalt efteråt, men det får det vara värt! Så nu har jag väldoftande, borstat och superfint hår! <3 Många stora kramar finaste du <333
Hanna Andersson

3 N
skriven :

Minns inte om jag tipsat om den här förr... ME-hjärna du vet :P

Men tror den här kankse skulle kunna vara nåt för dig.

http://www.tena.nu/ta-hand-om-nara-och-kara/produkter/vara-produkter/ovriga-produkter/rengoring-skoljfritt/tena-schampomossa/

Svar: Jag är väl bekant med ME-hjärnor! Haha ;) Tack så mycket för tipset!
Hanna Andersson